جهانگیری:کارنامه بانک‌ها و رتبه استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست

اسحاق جهانگیری که در سفر دو روزه برای افتتاح طرح‌های عمرانی و بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی به کرمان سفر کرده می‌گوید اقتصاد مقاومتی یعنی واحدهایی که مشکل دارند در کار گروه مصوب و برای پرداخت تسهیلات معرفی می‌شوند و اگر این تسهیلات پرداخت نشود باید دلایل عدم پرداخت بیان شود.

او تاکید می‌کند اگر بانک طرح را قبول دارد باید به سرعت تسهیلات لازم را پرداخت کند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر خلاف صحبت‌های استاندار کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌گوید با توجه به رتبه ۱۷ استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور این رتبه برای استان کرمان قابل قبول نیست و باید تغییر کند.

جهانگیری ادامه می‌دهد در زمینه اقتصاد مقاومتی سیاست ها ابلاغ شده و هیچ توضیحی را در رد این سیاست‌ها نمی‌پذیریم و هر کس واقعا فکر می‌کند نمی‌تواند سیاست‌ها را اجرا کند باید برود.
وی با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی به بخض خصوصی می‌گوید دنبال درآمد از واگذاری طرح‌های عمرانی نیستیم و مدیرانی که مقاومت می‌کنند تا این طرح ها اجرا نشوند، خدمت به دولت و ملت نمی کنند.

جهانگیری با بیان اینکه استان کرمان علاوه بر اینکه پتانسیل های زیادی که دارد دچار محدودیت‌هایی نیز است گفته  محدودیت اصلی این استان آب است لذا باید اولین مسئله استان باشد و به صورت جدی به آن پرداخته شود.
وی ضمن بیان این نکته در زمینه آب شرب باید راه های بهتر و درازمدتی را برای آن پیش بینی کنیم می‌گوید در زمینه آب کشاورزی هم باید توجه ویژه‌ای شود.
وی تاکید کرد  یکی از موضوعاتی که در شورای عالی آب کشور در دستور کار قرار گرفت مساله آبخیزداری بوده است که با اجرای این طرح اثرات خوبی در زمینه جلوگیری از فرسایش خاک، مدیریت و نگه داشت آب صورت می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6406
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.