در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی چه گذشت؟

در جلسه شورای گفتگو استانی دولت و بخش خصوصی، در خصوص نحوده پرداخت 4درصدی حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران حوزه زغال سنگ، مطالبات زغال‌سنگ از ذوب آهن، بدهی‌مالیاتی و تامین‌اجتماعی زغال‌سنگ مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای گفتگو استانی دولت و بخش خصوصی در خصوص پرداخت ۴درصد حقوق مشاغل سخت و زیان آور کارگران حوزه زغال سنگ صحبت شد.
در این جلسه سعید صمدی رییس انجمن رغال سنگ کشور   اعلام کرد: حدود ۶هزار نفر در حوزه زغال سنگ استان در حال کار بوده که ۳۲۰۰نفر آن ها در آستانه بازنشستگی هستند. نزدیک۲۰سال پیش برای مشاغل سخت و زیان آور 4درصد افزایش حقوق لحاظ شد که در حال حاضر باید نزدیک ۱۲۸میلیارد تومان(نفری ۴۰میلیون) به کارگران در حال بازنشستگی پرداخت شود،اما مساله اصلی این است که بنگاه‌های اقتصادی زغال سنگ توان پرداخت ندارند.
پس از طرح پیشنهادات اعضا انجمن و بنگاه های اقتصادی، استاندار کرمان گفت: چند راه برای تامین این ۱۲۸میلیارد باید مورد بررسی قرار گیرد، یا از حقوق دولتی استان تامین می شود و یا این که به صورت اقساط بلند مدت ده ساله به تامین اجتماعی پرداخت شود.
همچنین در این جلسه استاندار کرمان اعلام کرد باید از این به بعد این ۴درصد توسط معادن زغال سنگ به تامین اجتماعی پرداخت شود.

مطالبات زغال سنگ از ذوب آهن

در این جلسه به دو موضوع دیگر هم پرداخته شد،یکی از آن ها مطالباتی بود که شرکت زغال سنگ کرمان از ذوب آهن دارد، این طور که مشخص است، طبق مصوبه هیات دولت ذوب آهن باید بخشی از این مصوبه را اجرا کند حتی در این خصوص تامین اعتبار هم شده است، اما هنوز مطالبات شرکت زغال سنگ پرداخت نشده است. از این رو در این جلسه قرار شد این موضوع از طریق زاهدی نماینده مردم  راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

بدهی مالیاتی شرکت زغال سنگ

دو موضوع آخر این شورا هم معافیت‌های مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی بود، به گفته فدایی زمانی که بهره بردار و صاحب معدن متفاوت باشند مشمول معافیت مالی نیستند، به همین دلیل برای حل این مشکل اتاق بازرگانی باید ورود کند و نسبت به این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد. در خصوص بدهی زغال سنگ به تامین اجتماعی هم قرار شد این بدهی به صورت 60 ماهه بدون جریمه قسط بندی و پرداخت شود.

مالیات 48درصدی کمر می‌شکند 

زاهدی در این جلسه درباره افزایش مالیات گفت: امسال 48 درصد به مالیات استان کرمان اضافه شده که با این کار کمر استان می شکند و تاجران و بازاریان خرد ما بیچاره می شوند.زاهدی با اشاره به اینکه افزایش مالیات استان کرمان پالس منفی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: ما اعتراض کرده و در این زمینه به وزیر و رییس جمهور نامه داده ایم و استان باید این مسئله را پیگیری کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.