استاندار کرمان در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان اعلام کرد؛


نرخ بالای بیکاری بانوان در استان به دلیل ماهیت معدنی استان است

استاندار کرمان دلیل بالابودن نرخ بیکاری استان را ماهیت معدنی استان اعلام کرد که بیشتر اشتغالش در حوزه معدن و مشاغل سخت است. او همچنین از شرکت‌هایی که در کرمان ثبت شده‌اند و دفتر مرکزی خود را به تهران برده‌اند خواست به استان برگردند.

به گزارش کرمان‌نو، استاندار کرمان در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان با بیان اینکه هم در بیکاری و هم از نظر رتبه در امنیت سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌وکار وضعیت کرمان بهبود داشته است، گفت: استان ما معدنی است و اختلاف نرخ بیکاری زنان و مردان به دلیل نوع کار استان است که اشتغال برای آقایان بیشتر است و سال آینده به وضعیت قابل‌قبولی می‌رسیم .

محمدمهدی فداکار در این جلسه دستور داد انتقال دفاتری که ثبتشان در کرمان است، پیگیری شود و هر چه سریع‌تر این دفاتر به کرمان منتقل شوند.

در این جلسه نرخ بیکاری زنان ۲۴.۹ درصد و نرخ بیکاری مردان ۴.۵ درصد اعلام شد. پیش‌تر مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی علت نرخ بیکاری بالای بانوان را کارگری بودن مشاغل استان و استقرار اکثر دفاتر شرکت‌ها در تهران اعلام کرده بود.

استاندار کرمان همچنین در این جلسه از مدیران استان خواست تا موضوع سوخت را پیگیری کرده و جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت‌ها داشته باشند. فداکار در این کارگروه با بیان اینکه یکی از شرکت‌ها به دلیل سوخت، چند وقت تعطیل بوده است، گفت: یکی از نگرانی‌های شرکت‌های بزرگ همین سوخت است، مدیران حتماً جلسه بگذارید و شرکت‌ها را دعوت کنید و مشکلاتشان را بشنوید.

فداکار در این جلسه با اشاره به ارتقا استان در شاخص فضای کسب‌وکار از تمامی دستگاه‌ها خواست تا ۳ الی ۴ شاخصی که استان در آن وضعیت پایینی دارد شناسایی و مرتفع شود. او تأکید کرد که مدیرانی که دراین‌رابطه همکاری نکنند به‌عنوان مدیری که ترک فعل داشته به استانداری معرفی شود.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این جلسه کرمان هم‌اکنون در بسیاری از شاخص‌های هم راستا با یزد پیش رفته و در مواردی وضعیتش از این استان بهتر شده و فضای کسب کارش روبه‌بهبود است. طبق این اطلاعات ۵۰ درصد از مصوبات جلسات رفع موانع تولید نیز اجرایی شده و ۵۰ درصد مابقی نیز در حال اجراست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110833
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.