در نشست بررسی مسائل مالیاتی بازاریان کرمان، حرف‌های بازاریان شنیده نشد


رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: مالیات اصناف ۴ تا ۵ درصد مالیات کشور است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف و بازاریان اعلام کرد که کل حجم مالیات وصولی کشور ۷۵۰ هزار میلیارد تومان و مالیات وصول شده از اصناف ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

 به گزارش کرمان‌نو سید هادی سبحانبان با اشاره به این نکته که ۴ تا ۵ درصد حجم مالیات وصولی از اصناف بوده است، گفت: رویکردمان تعاملی و همدلانه است و فشاری به اصناف نبوده است.
در این جلسه سبحانبان در خصوص لایحه مالیات‌های مستقیم مدعی شد که این لایحه با نظر تعاملی هر سه اتاق بازرگانی و تعاون نوشته شده است و بر مبنای عدالت مالیاتی است.
رئیس‌کل مالیاتی کشور در خصوص حذف معافیت مالیاتی کشاورزی و سایر مشاغل خاطرنشان کرد که حداکثر تعامل انجام شده است و سطح معافیت مالیاتی دیده شده در کشاورزی ۴ برابر سایر رشته‌ها دیده شده است.
علی‌رغم تأکید سبحانبان مبنی بر عدالت‌محور بودن و اخذ نظر مشورتی دولت در این لایحه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد که این لایحه از دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس خارج شده است.
پورابراهیمی پیش‌تر متذکر شده بود که این لایحه دچار ایراداتی است و در بندهایی از آن به صلاح کشور و فعالان اقتصادی نیست .
پورابراهیمی در ابتدای جلسه و قبل از حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مدعی شده بود که میانگین مالیات پرداختی استان ۱۵ درصد از میانگین مالیات پرداختی اصناف کمتر است. او در این جلسه متذکر شد که علت مالیات پرداختی پایین‌تر اصناف کرمان، حجم شرکت‌های بزرگ در کرمان است که این شرکت‌ها بار مالیاتی استان را به دوش کشیدند.
علی‌رغم نام این جلسه که قرار بود نشستی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف و بازاریان کرمان باشد، بازاریان و فعالان اقتصادی استان فرصتی برای بیان نظرات خود نداشتند و در طول جلسه بارها فعالان اقتصادی نسبت به گفته مسئولان در خصوص حجم مالیات اصناف معترض شدند که شنیده نشد. به طور خاص یکی از فعالان اقتصادی در واکنش به مالیات پرداختی کمتر اصناف کرمان نسبت به متوسط کشور معترض شد که حجم مالیات پرداختی‌شان نسبت به سال گذشته ۲۰ برابر شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه با اشاره به پرونده‌های باز مالیاتی از دهه ۸۰، گفت: بسیاری از رویه‌های قبلی نقض شده و مالیات علی‌الراس حذف شده است. او مدعی شد که در سیستم جدید کارها برون‌سپاری خواهد شد و با اصلاح روند، بیش از ۹۰درصد پرونده‌ها را سازمان امور مالیاتی بدون بررسی از افراد پذیرا خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114532
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.