شهردار کرمان مطرح کرد:


از تجربیات شهرداران سابق کرمان و کرمانی‌ها موثر در کشور استفاده می‌کنیم

شهردار کرمان استفاده از ظرفیت نخبگانی اتاق بازرگانی را ضروری دانست و گفت: اگر ظرفیت نخبگانی اتاق بازرگانی کنار شهرداری قرار بگیرد، اتفاقات مطلوبی در شهر کرمان رقم خواهد خورد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، محسن تویسرکانی شهردار کرمان، در دیدار با سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق کرمان، با بیان اینکه اکنون، در جنگ اقتصادی قرار داریم، تأکید کرد: در چنین شرایطی باید از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

او استفاده از ظرفیت نخبگانی اتاق بازرگانی را ضروری دانست و گفت: اگر ظرفیت نخبگانی اتاق بازرگانی کنار شهرداری قرار بگیرد، اتفاقات مطلوبی در شهر کرمان رقم خواهد خورد.

سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به‌ضرورت تلاش برای قرارگرفتن شهرداری کرمان در زمره مقاصد گردشگری گفت: برای این مهم باید تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌ویژه دستگاه‌های اقتصادی پای کار بیایند.

او ورودی‌های شهر کرمان را ویترین شهر دانست و گفت: در موضوعات ابتدایی شهر با مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین، باید برای رفع مشکلات شهر با هم‌افزایی تلاش کنیم.

تویسرکانی افزود: برای تأمین منابع مالی، روش‌های سنتی جواب نمی‌دهد؛ باید به سراغ شیوه‌های جدید تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برویم.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند که هدف نهایی ما زمینه‌سازی ظهور است، اما اقتصاد یکی از عوامل اصلی آن است.

سرپرست شهرداری کرمان، بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهر کرمان تأکید کرد و گفت: فرض بر این است که شهردار، رئیس شهر است، اما این‌گونه نیست و دستگاه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تعامل دستگاه‌های مختلف با شهرداری افزایش یابد.

تویسرکانی همچنین برگزاری جلسه با شهرداران سابق شهر کرمان که در قید حیات هستند و همچنین جلسه با کرمانی‌های مؤثر که در کشور مسئولیت دارند، برای استفاده از تجربیات ایشان را ازجمله برنامه‌های آتی دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار، با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران در بهمن‌ماه سال جاری، بر حضور قدرتمند شهرداری کرمان در این نمایشگاه تأکید کرد.

سیدمهدی طبیب‌زاده، با اشاره به تدوین برنامه رویدادمحور کرمان ۱۴۰۴ برای معرفی کرمان گفت: در برگزاری رویدادهای مختلف در کرمان، به کمک شهرداری کرمان نیاز داریم تا کرمان را به گردشگران معرفی کنیم.

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نیز از دیگر مواردی بود که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به آن اشاره کرد و خواستار همراهی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان در این همایش شد.

لازم به ذکر است؛ بهبود وضعیت پایانه مسافربری شهر کرمان، بهسازی سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر، تدوین تقویم زمان‌بندی برای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری و میراث‌فرهنگی در عید نوروز، فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدأ، تعریف پروژه‌های عملیاتی برای جذب سرمایه‌گذار، حل مشکل کمبود پارکینگ در شهر، تسهیل امور برای همکاری خیّران با شهرداری و توجه ویژه به بافت قدیم شهر کرمان، ازجمله دیگر مواردی بود که توسط دیگر اعضای هیئت نمایندگان اتاق کرمان مطرح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114527
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.