راه‌اندازی شرکت‌های مدیریت صادرات در کرمان

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: راه‌اندازی شرکت‌های مدیریت صادرات برای برخی کشورها به منظور متمرکز کردن فعالیت‌های صادراتی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی فرصت‌های حضور شرکت‌های کرمانی در بازار عراق اظهار داشت: اتاق کرمان در مسائل مربوط به صادرات مانند ظرفیت‌ها، تحلیل بازارها، شناسایی موانع و قوانین مزاحم برای ورود به بازار افغانستان اقدامات خوبی انجام داده اما در رابطه با بازار عراق نیاز به اطلاعات بیشتری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: در اتاق کرمان بر اساس بررسی توانمندی‌های استان و تحلیل چند بازار از جمله افغانستان، عراق، سوریه و… بحث توسعه صادرات به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی را در اولویت فعالیت‌ها قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی شرکت‌های مدیریت صادرات برای برخی کشورها به منظور متمرکز کردن فعالیت‌های صادراتی در دستور کار قرار دارد که برخی اقدامات در این زمینه در حال انجام است. طبیب‌زاده با بیان اینکه بازار عراق گسترده است، تصریح کرد: در استان کرمان همه عوامل توسعه صادرات از جمله شرکت‌های توانمند فراهم است اما تاکنون نتوانسته‌ایم نقش موثری در تامین نیازهای سایر کشورها ایفا کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه بازار عراق از مزایای بسیاری برخوردار است، گفت: وجود مرز مشترک، پایانه‌های متعدد، حمل و نقل آسان و فاصله کم ایران با بخش زیادی از شهرهای عراق برای تامین نیاز مردم آنها، تامین بیش از 90 درصد نیازهای عراق از طریق واردات، حمایت‌های دولتی، موقعیت استراتژیک عراق و… از جمله مزایای مشترک بین دو کشور ایران و عراق است.

رضا مونسان افزود: آشنایی با راهکارهای تجارت با عراق به دلیل ارتباط تنگاتنگ تجارت و اقتصاد این کشور با ساختار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن بسیار مهم است و باید مورد توجه فعالان اقتصادی ایران قرار گیرد.

وی، شهر بغداد را برای ورود فعالان اقتصادی به بازار عراق به عنوان نخستین گزینه پیشنهاد داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه 20 درصد جمعیت عراق در بغداد ساکن هستند، انباشت نیازها در این شهر بیشتر است و همچنین تجار و ارگان های اصلی این کشور نیز در بغداد هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31791
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.