ردپای بانک‌ها در سهم ناچیز کرمان از اشتغال‌زایی

محمد جواد فدایی صبح امروز در کارگروه اشتغال استان گفته

 در استان کرمان برای جذب تسهیلات اشتغال فراگیر باید تلاش بیشتری انجام شود. 370 میلیارد تومان تسهیلاتی است که به استان کرمان ابلاغ شده که 250 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده اما تنها 57 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

آنطور که ایسنا نوشته، او تاکید کرده دولت با مشکلات زیاد تسهیلاتی برای رفع مشکل اشتغال فراهم کرده است، چرا کاهلی می‌کنید؟ چرا منابع را معطل می‌کنید؟ باید از این فرصت استفاده کنید.

این اولین بار نیست که بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف متهم به کم‌کاری می‌شوند.

آبان سال گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در سفر به استان کرمان گفته بود که

کارنامه بانک‌های استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست، اینگونه عمل کردن بانک های کرمان از اقتصاد مقاومتی به دور است.

آذر سال گذشته هم علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان گفته بود که

کار اصلی بانک ها پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی خرد و متوسط است. بانک ها باید تلاش کنند تا سهمیه استان را جذب کنند. آنها نباید نقش نظارت را در پرداخت وام ها با سنگ اندازی در پرداخت اشتباه بگیرند اینکار غیر قابل قبول است.

آذر امسال هم در جلسه ستاد بحران کرمان که به دلیل زلزله‌های پیاپی هجدک تشکیل شده بود، سلطانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گفت که در سال ۹۵، سهم استان کرمان برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ۱۲ هزار واحد بود اما بانک های مختلف متاسفانه تسهیلات لازم را ابلاغ نکردند و از برنامه عقب هستیم.

حالا اما بانک‌ها به کم کاری در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در کرمان متهم شدند. این در حالی است که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در تابستان سال جاری نرخ بیکاری در استان کرمان 11.6 درصد بود.

این نرخ اگرچه از متوسط نرخ بیکاری کشور که 11.7 درصد است، بیشتر نیست اما کرمان در تابستان امسال، دوازدهمین استان از نظر نرخ بیکاری بود و تنها 11 استان از کرمان وضع بدتری داشتند.

در بهار سال جاری هم کرمان با نرخ بیکاری 14 درصد، هشتمین استان از نظر نرخ بیکاری بالا بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16043
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.