رشد ۱۲۳ درصدی ارزش صادرات استان کرمان در اردیبهشت امسال

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: صادرات استان کرمان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا قادر امروز ششم خردادماه اظهار کرد: میزان صادرات گمرکات استان کرمان در اردیبهشت ماه امسال ۶۳ هزار و ۲۶۳ تن و به ارزش بیش از ۱۳۵ میلیون دلار بوده که این مقدار از نظر ارزشی ۱۲۳ درصد و از نظر وزنی ۲۰۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از کشورهای چین،هند، آلمان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، ایتالیا و روسیه به عنوان کشورهای هدف صادرات استان کرمان نام برد و افزود: پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی، مس به صورت شمش، فرآورده های نفتی و فرومولیبدن عمده محصولات صادراتی استان کرمان هستند.

قادر با اشاره به واردات بیش از ۳۸ میلیون و ۱۵۸ هزار دلاری واردات انجام شده از ابتدای سال جاری در گمرکات استان کرمان گفت: عمده کالاهای وارداتی استان کرمان شامل اجزا و قطعات خودرو، سایر اقلام وارداتی، اجزا و قطعات مودم، لوازم صنعتی و برقی و اجزا و قطعات منفصله کامیون بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان بیان کرد: کالاهای وارداتی از کشورهای چین، انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، آلمان، اسپانیا و ایتالیا وارد شده است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.