رشد ۲۵۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید کرمان

صندوق کارآفرینی امید کرمان در ۵ ماهه سال جاری، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمان گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در تمامی حوزه‌ها پرداخته که نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید کرمان، یوسف پورواجد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: این تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه با سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل میراث فرهنگی (معاونت صنایع دستی) و پارک فناوری استان کرمان به ٧۳۰ طرح اشتغالزایی پرداخت شده که برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغالزایی شده است.

او ادامه داد: این پرداختی در حوزه‌های خدمات، صنایع دستی، کشاورزی، صنعت، ورزشی و تولیدی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمان با اشاره به اینکه ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار کل تبصره ماده ۱۸ است و ۱۱ بانک عامل اجرای این طرح بودند گفت: صندوق کارآفرینی امید رتبه دوم را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ دارد که تاکنون ۸۰درصد اعتبار در نظر گرفته شده به مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان را جذب و پرداخت شده است.

پورواجد با اشاره به تسهیلات در حوزه روستایی و عشایری تصریح کرد: در حوزه تسهیلات روستایی صندوق کارآفرینی امید کرمان از ۲۵۵ میلیارد تومان منابع تخصیص داده شده ۱۶۵ میلیارد تومان در حوزه خدمات، کشاورزی، دامداری و صنعتی پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵ درصد منابع در حوزه تسهیلات روستایی صندوق‌ کارآفرینی امید کرمان جذب شده است و ۹۰ میلیارد تومان از منابع مانده است گفت: متقاضیانی که از طریق سامانه کارا و سازمان های تابعه معرفی شود می تواند از این تسهیلات با کارمزد ۶ درصد تسهیلات دریافت کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق تسهیلات روستایی صندوق کارآفرینی امید کرمان طی سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین میزان پرداختی تسهیلات روستایی در رودبار جنوب ،بافت و ارزوئیه بوده است.

پورواجد با اشاره به تشکیل میز خدمت در سفر ریاست جمهوری و پاسخگویی به درخواست‌های مردم خاطرنشان کرد: در طی ٢ روز سفر ریاست جمهوری ۷۰۰ درخواست مردمی در سامانه ۱۱۱ ثبت شدند که این درخواست ها تا پایان شهریور تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.
وی با تبریک هفته دولت از افتتاح ۷ طرح اشتغال زایی به مبلغ ۴ میلیارد تومان در حوزه‌های کشاورزی ،گلخانه، دامداری، تولید پوشاک و بومگردی خبرداد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96099
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.