روزهای سخت رزم‌حسینی در صمت| احضار به دیوان محاسبات و مجلس

روزهای پایانی سال 99 بدل به روزهای سخت وزیر کرمانی صنعت، معدن و تجارت شده است.

علیرضا رزم‌حسینی که در سال پایانی دولت دوازدهم با وعده‌های بزرگی همچون سامان‌دهی بازار خودرو و با حمایت‌های دوستان کرمانی‌اش به وزارت صمت رسید حالا در شرایط سختی قرار گرفته.

گرانی کالاهای اساسی همچون مرغ و البته ناتوانی این وزارتخانه در تنظیم بازار باعث شده او از دو سو تحت فشار قرار بگیرد.

صبح امروز ابتدا خبری از خبرگزاری خانه ملت مخابره شد که در آن رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به تندی از رزم‌حسینی انتقاد کرده بود.

پورابراهیمی که روزگاری برای وزیر شدن رزم‌حسینی سینه سپر کرده بود، امروز در تذکری با اشاره به موضوعات مهم مطرح در کشور و جلسه کمیسیون اقتصادی پیرو دستور هیأت رییسه مجلس در خصوص تنظیم بازار گفت که طبق دستوری که داده شد کمیسیون اقتصادی هفته گذشته نشست مشترکی را با وزیر صمت و معاونان وی، مسئولان ستاد تنظیم بازار، مدیران ارشد و مسئولان اتاق‌های بازرگانی و اصناف برگزار کردند. نمایندگان ناظر مجلس قرار بود در جلسات ستاد تنظیم بازار حضور پیدا کنند اما تا امروز هیچ دعوتی از مجلس نشده لذا ما از وزارت صمت در این زمینه گلایه‌مندیم.

او همچنین از اختلاف‌نظر بین وزرای صمت و کشاورزی انتقاد کرد.

این اظهارنظر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس باعث شد محمدباقر قالیباف، رییس مجلس خطاب به او بگوید که کمیسیون اقتصادی نیز هفته گذشته در ارتباط با موضوع تنظیم بازار با وزیر صمت جلسه‌ای را برگزار کردند اما با توجه به اینکه تغییری در بازار حاصل نشده کمیسیون اقتصادی در هفته جاری و روزهای آتی جلسه دیگری را با وزیر صمت در همین موضوع برگزار کند.

“خاوازی” و “”رزم حسینی” به دادسرا احضار شدند

هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که اطلاعیه‌ای از سوی دیوان محاسبات منتشر شد که در آن آمده بود: با توجه به مشکلات به وجودآمده در روزهای پایانی سال و گرانی برخی اقلام غذایی از جمله گوشت مرغ و محصولات کشاورزی، وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جهت بیان توضیحات در این باره، به دادسرای دیوان محاسبات کشور احضار می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم در این خصوص گزارش داد که این تصمیم، پس از برگزاری جلسه بررسی مشکلات بازار، تولید، توزیع و افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم به ریاست دادستان دیوان محاسبات کشور با معاونان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرداری تهران اتخاذ شده است.

در جلسه یاد شده توضیحات معاونان وزرا در چرایی علل گرانی‌های اخیر قانع کننده به حساب نیامد و مقرر شده است وزرای مربوطه با حضور در دادسرای دیوان محاسبات کشور، نسبت به علل ناهماهنگی‌ها و بروز مشکلات معیشتی برای مردم و ترک فعل در این زمینه، پاسخگو باشند.

احضار رزم‌حسینی به دیوان محاسبات و مجلس در یک روز نشان می‌دهد عملکرد او زیر ذره‌بین قرار گرفته و راه آسانی برای خروج از این شرایط ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66708
1 نظر
  1. دکترای علوم سیاسی می گوید

    اقای دکتر پور ابراهیمی با سلام لطفا مطالبات مردم رفسنجان در مورد معدن مس رفسنجان را پیگیری نمایید
    چرا 20 درصد سهم دولتی معدن رفسنجان صرف ساخت باشگاه و استادیوم و.. در کرمان میشود
    چرا سهم اشتغال رفسنجانی ها فقط 40 درصد است (سهم سیرجانی ها از گل گهر 85 درصد است)
    چرا با وجود این همه الودگی مس و عوارض جانی و مالی ان سود ان نصیب کرمان و.. میشود
    لطفا حق و حقوق ما را از کرمان مطالبه نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.