استاندار کرمان:


زغال‌سنگ آبروی شرکت‌داری را برده است

استاندار کرمان گفت: زغال‌سنگ با وجود بدهی‌ها و ضعف‌های سرمایه‌گذاری و تولید، آبروی این استان در شرکت‌داری را برده و این شرکت حتی به تامین اجتماعی، اداره مالیات، بیمارستان، بیمه، اداره برق و غیره نیز بدهکار است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: تولید زغال‌سنگ در این استان چالش جدی دارد و این واحد باید ضمن نوسازی، سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد و کمیت و کیفیت تولید خود را ارتقا دهد.

او اظهار کرد: بین شرکت فولاد زرند ایرانیان تا زغال شویی این شهرستان، سه تا چهار کیلومتر فاصله است؛ اما این واحد فولادی، زغال موردنیاز خود را با چهار برابر قیمت از کشور چین وارد می‌کند و این موضوع برای استان درست نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمان یادآور شد: ارز کشور برای خرید زغال‌سنگی خارج می‌شود که کارگر و معدن آن را در استان داریم؛ اما صندوق بازنشستگی فولاد نمی‌خواهد به این حوزه کمک کند.

او ابراز داشت: صندوق بازنشستگی فولاد بحث واگذاری شرکت معادن زغال‌سنگ استان کرمان به صدر تأمین (زیرمجموعه شستا) را یک ماه معطل کرده درحالی‌که این معدن متعلق به مردم است و بیش از ۲ هزار کارگر و چندین هزار بازنشسته دارد و قدیمی‌ترین صنعت استان است.

فداکار با تأکید بر اینکه کل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان باید واگذار شود؛ اما فرایند اجرایی آن را به بهانه‌های مختلف معطل می‌کنند، تصریح کرد: زغال‌سنگ باید قیمت‌گذاری و در این راستا تهاتری بین صدر تأمین و صندوق بازنشستگی فولاد انجام شود، صدر تامین در مقابل شرکت زغال‌سنگ، سهام شرکت مس را واگذار می‌کند که این موضوع برای این صندوق نیز بهتر است.

استاندار کرمان گفت: شرکت زغال‌سنگ کرمان زیانده است؛ اما صدر تامین یک شرکت سودآور بورسی است که تجربه تولید را دارد و می‌تواند چندین هزار اشتغال در منطقه ایجاد کند.

او با اشاره به تجمعات کارگری معادن زغال‌سنگ استان کرمان افزود: شرکت زغال‌سنگ در ابتدا باید پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهد و اداره امور مالیاتی نیز بدون هماهنگی حساب‌های این شرکت را تا پرداخت مطالبات کارگران نبندد.

ضرورت پیگیری پروژه‌های بزرگ در سال جدید

فداکار همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده پس از حادثه تروریستی و انتخابات در کرمان عنوان کرد: همکاری خوبی در پشتیبانی دستگاه‌ها و شهرستان‌ها با در اختیار قراردادن خودرو و نیروی انسانی انجام گرفت و سالی که گذشت اقداماتی انجام شد که حاصل زحمات همگان بوده و تلاش یک نفر نبوده است.

او خاطرنشان کرد: پروژه‌های خوبی در استان کرمان انجام شده که اطلاع‌رسانی نشده و پروژه بندر خشک با همکاری روس‌ها اتفاق بزرگ و عجیبی است که برای استان آورده خوبی خواهد داشت.

استاندار کرمان گفت: پروژه‌های اقتصادی لاستیک ارگ، فرومنگنز جوپار و تولید سلول‌های خورشیدی بخشی از طرح‌های بزرگ استان کرمان است که روند عملیات اجرایی این طرح‌ها باید در سال جاری رصد و پیگیری شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116359
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.