در پی افزایش حقوق کارگران؛


زنگ خطر تعدیل نیرو به صدا در آمده است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: متاسفانه با توجه به افزایش حقوق برخی واحدها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند که باید رسیدگی شود. 

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، شهباز حسن‌پور صبح امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در آئین تجلیل از منتخبین سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان و برترین‌های جامعه کار و تولید استان کرمان ۱۴۰۰ گفت: بیشترین تلفات جانی در بخش کار کارگری در سطح جامعه داریم.

وی درباره بازرسی‌ها نیز اظهار کرد: برخی از بازدیدها و بازرسی‌ها تشریفاتی است زیرا قبل از بازرسی با مدیرعامل آن شرکت هماهنگ می‌شود.
نماینده مردم سیرجان بوده بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبعیض‌های ناروایی در واحدهای کارگری وجود دارد و حقوق‌ها باید همسان‌سازی شود و ۵۷ درصد حقوق‌ها اضافه شد در برابر ۷۰ درصد افزایش قیمت‌ها داشتیم.
وی عنوان کرد: کارگروهی برای رسیدگی به تبعیض‌ها ناروا و سپس ایمنی کار تشکیل شود.
مجتبی مصباح سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: در سه محور این جشنواره و در سه سطح برگزار شده است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۴ نفر برای ارزیابی در سامانه ثبت نام کرده که هزار و ۹۱۳ مورد آن مدارکشان تکمیل بوده و پس از ارزیابی‌ها ۲۰۵ مورد آن به مرحله داوری رسیدند که در نهایت ۶۰ مورد به مرحله بازدید میدانی رسیدند.
سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: چهار خانه های بهداشتی کارگری در سامانه ثبت نام کردند که دو مورد آن تجلیل می شود که یکی از آنها برگزیده ملی نیز شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87799
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.