مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کرمان:


سال گذشته یک درصد حقوق دولتی هم برنگشت | نسبت صادرات پسته به صادرات معدن و صنایع معدنی کاهش‌یافته

سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده و این‌طور که مدیرکل صمت شمال استان در نشست خبری‌اش اعلام می‌کند صرفاً ۱۳۱ میلیارد تومان برگشته که برابر ۸۷ صدم درصد است.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی حسینی‌نژاد کل منابعی از محل صنعت و معدن و شرکت‌های بزرگ به خزانه واریز می‌شود را شامل ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی، ۲۴ هزار میلیارد تومان مالیات که ۶۵ تا ۷۰ درصدش مربوط به معدن و صنایع معدنی است و ۱۲ هزار میلیارد تومان حقوق گمرکی است که ۹۹ درصدش طبق اعلام او از همین محل صنایع معدنی است.

حسینی‌نژاد همچنین در خصوص سود پرداختی شرکت‌ها اعلام کرد که ۵۰ هزار میلیارد تومان را ملی مس، ۲۴ هزار میلیارد تومان گل‌گهر و ۱۱ هزار میلیارد تومان گهر زمین به‌عنوان سود به سهام‌داران پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود رقم صادرات استان را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و از خروج تجار بزرگ پسته از بازار صادرات و کاهش‌یافتن سهم صادرات پسته و خشکبار نسبت به سایر سبد صادراتی استان من‌جمله معدن و صنایع معدنی خبر داد.

او رقم تعهد ارزی استان را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت، برگشت ارز در خشکبار و پسته ما کمتر بوده و صادرکنندگان ما در بخش تعهد ارزی دچار مشکل شدند.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خبری انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان بود که حسینی‌نژاد بر اساس آخرین بررسی صورت‌گرفته روی این امر گفت که ۳۵ درصد انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ در کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115016
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.