اولین دفتر ثبت ملی آثار تاریخی در بم راه‌اندازی شد

کرمان نو- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از افتتاح نخستین دفتر ثبت ملی آثار تاریخی منطقه شرق استان کرمان در شهرستان بم خبر داد

فریدون فعالی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بم به خبرنگار  کرمان نو گفت: اولین دفتر ثبت ملی آثار تاریخی در شهرستان بم افتتاح شد و فعالیت این دفتر در حوزه شهرستان های شرقی(بم ،نرماشیر، فهرج و ریگان)خواهد بود.

او بیان کرد:با توجه به ظرفیت های شهرستان ها و پهناوری جغرافیایی استان کرمان قبلا یک حوزه در کرمان مخصوص ثبت ملی آثار تاریخی دایر بود که این موضوع گلایه ها و اعتراضاتی را به همراه داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان افزود: برای حل این مشکل 6 دفتر منطقه ای در سطح استان کرمان درنظر گرفته شد و مدیران این مناطق نیز از حوزه خود شهرستان ها انتخاب می شوند

به گفته او این مدیران باید خودشان پرونده آثارتاریخی که به ثبت ملی برسد را تهیه و دفاع می کنند و مطمینم شرایط بهتر خواهد شد و ظرفیت ها و آثار بیشتری ثبت ملی خواهد رسید.

به گزارش ایرنا لیلا فاضل به عنوان مدیر ثبت ملی آثار تاریخی شرق استان کرمان معرفی شد و ابلاغ خود را از مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان دریافت کرد.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86338
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.