رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان:


شرکت‌های کرمانی از مدیران مالی و حسابداری غیربومی استفاده می‌کنند

رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان گفت: شرکت‌های بزرگ کرمان از مجموعه‌های مالی و حسابداری خارج از استان استفاده می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، همایش بزرگداشت روز حسابدار، صبح پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از دانشجویان حسابداری و اعضای انجمن حسابداران استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

عبدالرضاقاسم‌پور، رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان در این همایش ضمن تبریک روز حسابدار با اشاره به جایگاه موضوع حسابداری در استان گفت: درحال حاضر اطلاعات دقیقی از جامعه حسابداران استان نداریم.

او ادامه داد: اکثر شرکت‌های بزرگ استان مدیران حسابداری و نیروهای اصلی مالی خود را از خارج استان انتخاب می‌کنند.

قاسم‌پور گفت: بایستی تلاش کنیم سطح کیفی جامعه حسابداران استان را افزایش دهیم.

رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان گفت: متاسفانه حتی یک مجموعه حسابداری و حسابرسی در استان کرمان نداریم و این موضوع باعث شده است شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ و کوچک استان، نتوانند نیازهای تخصصی خود در زمینه حسابداری مالی را از داخل استان تامین کنند.

او با اشاره به پذیرش تعدادی زیادی از حسابداران کرمانی در انجمن حسابداران رسمی، گفت: امیدواریم خلا وجود مجموعه‌های حسابداری و حسابرسی در استان تا سه سال آینده مرتفع شود و بتوانیم در استان کرمان نیز شاهد شرکت‌های حسابداری باشیم.

قاسم‌پور در خصوص وضعیت آموزش حسابداری در کشور گفت: درحال حاضر چیزی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود مطابق با بازار کار نیست و با نیاز شرکت‌ها فاصله زیادی دارد.

رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان در توضیح این موضوع ادامه داد: حسابداران در بنگاه‌های خدماتی، صنعتی، بازرگانی و … اغلب به رفع مشکلات مالیاتی می‌پردازند اما دانشجویان حسابداری در دوران تحصیل فقط دو واحد درس مرتبط با حوزه مالیاتی را می‌گذرانند.

او در ادامه از بازار کار در رشته حسابداری گفت و افزود: حسابداری در اغلب کشورهای دنیا به علت اهمیت بالا، بیشتر از سایر شغلها مورد توجه قرار می گیرد و شرکتها از ابتدای شروع به کار خود اقدام به استخدام نیروهای مالی و حسابداری می کنند؛ اما این اهمیت در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیرد.

قاسم پور در ادامه از تدوین طرح تدوین نظام مالی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: انجمن حسابداران کرمان، طرح نظام حسابداری را همراه با استانهای اصفهان و قزوین، تهیه و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده است.

رییس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان ضمن اشاره به ریسک حسابداران در حوزه مسایل مالی گفت: جامعه سطح توقع خود را از حسابداران افزایش داده است.

او گفت: طبق ماده ۲۷۴ و ۲۷۶ قانون مالیات‌های مستقیم حسابداران شرکت‌هایی که اقدام به پنهان‌کاری درآمد داشته باشند، متقبل جرم و مجازات خواهند شد.

قاسم‌پور حسابداران را عضو جدایی ناپذیر تصمیم‌گیری‌های کسب و کار دانست و ادامه داد: متولیان مربوطه باید با درنظر گرفتن ریسک‌های موجود، اقدام به رعایت حق و حقوق حسابداران کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112037
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.