رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:


صنایع دستی استان کرمان در غفلت شناختی به سر می‌برد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: صنایع دستی استان در غفلت شناختی به سر می‌برد و باید در کلیپ‌ها و برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی استان کرمان معرفی شود زیرا ارزآوری بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان امروز ۱۶ آذرماه در مراسم افتتاح خانه خلاق صنایع دستی کرمان اظهار کرد: صنایع دستی از اثرگذارترین بخش‌ها در اقتصاد و اشتغال استان کرمان است و اتاق بازرگانی استان به این بخش توجه جدی داشته است.
او با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی تلاش دارد صنایع دستی در کانون توجه مردم قرار گیرد، تصریح کرد: طرح جامع صنایع دستی ارائه شده اما اقدامات صورت گرفته کافی نبوده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تاکید کرد: صنایع دستی کالای گرانی است لذا باید با کیفیت بالا تولید شود و در تبادلات تجاری برای معرفی آن کار کنیم تا بتوانیم جایگاهی در بازارهای جهانی بدست بیاوریم.
او با تاکید برآنکه استان کرمان خاستگاه تمدن بشری است و حتماً باید مورد عنایت باشد، تصریح کرد: در یک جلسه مهم که اخیراً وزیر وزارت میراث با انجمن خیران میراث فرهنگی داشت و با وجود آنکه ۹ اثر از ۲۷ اثر ثبت جهانی در استان کرمان است و همچنین صنایع دستی بی نظیری دارد اما متاسفانه آن‌گونه که باید نامی از کرمان برده نشد.
طبیب‌زاده گفت: صنایع دستی استان کرمان در غفلت شناختی به سر می‌برد و باید در کلیپ‌ها و برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنایع دستی استان کرمان معرفی شود زیرا ارزآوری بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد.
او با اشاره به معافیت پیمان‌سپاری ارزی صنایع دستی از معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی درخواست کرد: بستر صادرات در کشورهایی که امکان عرضه صنایع ما را دارند، فراهم کنید و کرمان را در پلتفرم‌های جهانی معرفی کنید.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112031
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.