شرکت زغال‌سنگ به تأمین اجتماعی بدهکار بود


شرکت فولاد مشیز به گهر زمین منتقل شد

استاندار کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه از بدهی بزرگ شرکت زغال‌سنگ به سازمان تأمین اجتماعی و مالیات خبر داد و اعلام کرد که این شرکت تا عید به صدر تأمین که زیرمجموعه سینا و تأمین اجتماعی است، منتقل می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، محمدمهدی فداکار با بیان اینکه شرکت زغال‌سنگ طبس زیرمجموعه صدر تأمین است، گفت: این شرکت یک شرکت بورسی شده و محصولاتش را به میدکو و فولاد زرند می‌فروشد .

او با ابراز امیدواری نسبت به سرمایه‌گذاری صدر تأمین در شرکت زغال‌سنگ کرمان، گفت: متأسفانه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد تجهیزات فرسوده شده بودند و حتی تولید را با عدم توجیه اقتصادی مواجه کرده بود.

استاندار با تأکید بر سرمایه‌گذاری در شرکت زغال‌سنگ برای نوسازی تجهیزات، گفت: متأسفانه تجهیزات به‌قدری فرسوده و دچار مشکل بودند که هم کیفیت و کم کمیت تولید پایین آمده و برخی نقاط تولید به زیر ۱۰ درصد رسیده بود.

او علت عدم خرید زغال موردنیاز میدکو از شرکت زغال‌سنگ کرمان را پایین آمدن کیفیت زغال کرمان دانست و ابراز امیدواری کرد که با نوسازی تجهیزات کیفیت تولید هم بالا بیاید.

استاندار کرمان همچنین در این نشست خبری از انتقال فولاد مشیز بردسیر که زیرمجموعه فولاد نصر بود به شرکت گل‌گهر خبر داد. فولاد مشیز بیش از یک ماه و نیم تعطیل بود و اشتغال ۶۰۰ نفر کارگر دچار تهدید شده بود. به گفته فداکار فرایند انتقال مالکیت از یک سال قبل کلید خورده که خوشبختانه هم‌اکنون به نتیجه رسیده است.

۲۰ حلقه چاه جدید حفر کردیم که در صورت نرسیدن آب انتقالی، دچار مشکل نشویم

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر انتقال آب از خلیج‌فارس، گفت: به طور هم‌زمان تمهیداتی اندیشیده شده؛ تأمین مالی داشتیم و در کنار آن کارهایی صورت‌گرفته؛ ۲۰ حلقه چاه جدید هم حفر شود تا اگر خط انتقال آب در بازه زمانی تعیین شده نرسید، دچار مشکل نشویم.

به گزارش کرمان‌نو،‌ فداکار در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بارندگی صرفاً ۱۸ میلی‌متر در کرمان نسبت به سال سخت پیش‌روی کرمان ابراز نگرانی کرد.

استاندار کرمان در خصوص اجرایی‌نشدن جاده کرمان رابر هم گفت: مس هنوز به تولید نرسیده و بعد از تولید مطمعنا سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و جاده کشی انجام می‌شود.

او همچنین در پاسخ به زمین‌های زیر سد جیرفت که در قالب طرح طوبی به مردم منتقل شده است، گفت: در خصوص زمین‌های زیر سد جیرفت یک پرونده قضایی دارد و متأسفانه ما در جیرفت در تأمین زمین برای مسکن دچار مشکل هستیم؛ ولی متأسفانه این زمین‌ها هم همین‌طور مانده است.

فداکار همچنین با اشاره به تعداد بالای جاده‌های پر حادثه و روکش آسفالت نشدن جاده‌ها گفت: امیدواریم با بودجه و اعتباری که از کشور می‌رسد این موضوعات به سرانجام برسد.

استاندار کرمان: توان هواپیمایی ماهان و ناوگان هوایی کشور محدود است

استاندار کرمان گفت: از بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خواهش کردیم که در کنار ماهان پروازهایی را برای کرمان قرار دهند؛ اما ناوگان کل کشوری دچار کمبود است.

استاندار کرمان در پاسخ به سؤال خبرنگار کرمان‌نو در خصوص کمبود بلیت هواپیما گفت: «شرکت ماهان هم تلاش می‌کند در مواقع خاص کمک بدهد؛ اما توان ماهان هم محدود است، امیدواریم بتوانیم مشکلات ناوگان هوایی را حل کنیم.»

او افزود: «البته ماهان تنها نیست و شرکت‌های دیگر هم برای کرمان پرواز می‌گذارند؛ اما توان ناوگان هوایی کشور محدود است، از شرکت‌ها خواهش کردیم در کنار ماهان و در حد توان برای کرمان پرواز بگذارند.»

افتتاح ورزشگاه‌های مس در سه شهر کرمان، رفسنجان، شهربابک تا هفته دولت

به گفتهٔ استاندار کرمان ورزشگاه‌های شرکت مس تا هفته دولت آماده افتتاح خواهند بود.

به گزارش کرمان‌نو، ورزشگاه‌های شرکت مس در سه شهر کرمان، رفسنجان و شهربابک که بیش از ۱۷ سال روند آماده‌سازی آن‌ها طول کشیده این روزها در مراحل آخر آماده‌سازی است.

استاندار کرمان روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری خود درمورد ساخت ورزشگاه‌های استان گفت: شرکت مس تدبیر به موقعی نکرد و حالا برای ساخت سه ورزشگاه با هزینه زیادی روبرو شده است؛ اما کار در حال انجام است ورزشگاه رفسنجان تقریباً آماده است و ان‌شاءالله بعد از دهه فجر کاملاً آماده خواهد شد و افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: ورزشگاه کرمان هم از پارسال رشد خوبی داشته است و ورزشگاه شهربابک نیز در حال آماده‌سازی و ۹۰ درصد آن پیشرفت داشته است.

او ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی ساخت ورزشگاه‌ها در استان است که امیدواریم تا هفتهٔ دولت سه ورزشگاه آماده شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114685
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.