مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اعلام کرد


شناسایی ۱۹۰ ملک مازاد و راکد در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به ۱۳ هزار و ۸۹۱ ملک متعلق به دستگاه‌های اجرایی استان گفت: ۱۹۰ ملک مازاد و راکد شناسائی شده و ارزش ریالی آنها ۳۰۵۳ میلیارد تومان است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، صادق سلطانی‌نژاد ظهر ششم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم، تحقق منابع بودجه‌ای استان و پرداخت به دستگاه‌ها بوده و سال قبل ۵۹۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اعتبارات استانی و ملی به دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد این منابع تاکنون جذب شده، افزود: تخصیص اعتبارات عمرانی استان کرمان سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به قانون مولدسازی و بیان اینکه هیئت عالی مولدسازی تشکیل شده و اختیاراتی به استان‌ها داده شد، گفت: ۱۹۰ ملک مازاد و راکد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان شناسائی شده و ارزش ریالی آنها ۳۰۵۳ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار کرد: تمرکز استان بر این است منابع حاصل از تهاتر یا فروش اموال مازاد در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

او افزود: ۱۳ هزار و ۸۹۱ مورد تعداد کل املاک دستگاه‌های اجرایی استان کرمان است که سند مالکیت دارند و تبدیل سند دفترچه‌ای به کاداستر انجام شده است.

سلطانی‌نژاد در ادامه بیان کرد: استان کرمان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته با ۲۷۸ میلیون دلار رتبه نخست کشور را کسب کرده و در سال جاری نیز پنج طرح با ۴۹ میلیون دلار مصوب شده است.

وی اظهار کرد: از هفته دولت سال قبل تاکنون مجوز ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن داده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوزها گفت: هیچ دستگاه اجرایی در استان و کشور حق ندارد از مسیری غیر از درگاه ملی مجوزها مردم را برای دریافت مجوز ارجاع بدهد و در صورتی که این اقدام را انجام بدهند، جرم است.

او با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات در مراحل بعدی از طریق درگاه ملی مجوزها پیش خواهد رفت، افزود: ۱۷ هزار مجوز تاکنون از طریق این درگاه در استان کرمان صادر شده و امیدواریم دستگاه‌هایی که تاخیر دارند، به زودی در این درگاه فعال شوند.

سلطانی‌نژاد در پایان با اشاره به تداوم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در سال جاری بیان کرد: مانده سپرده بانک‌های استان کرمان رشد ۹.۴ درصدی داشته و جزء استان‌هایی هستیم که مانده سپرده آنها به ۱۶۶ همت افزایش یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108136
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.