در ۸ ماهه نخست امسال صورت گرفت


واردات استان کرمان از چین ۵۷ برابر صادرات این استان به چین است

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: هشت ماهه سال 1402 صادرات کرمان به چین به ارزش 30 میلیون دلار و واردات از چین به کرمان هزار و 709 میلیون دلار بوده که بیش از 99 درصد کالای صادراتی مصرفی بوده است.

به گزارش کرمان‌نو در نشست تبیین فرصت‌های تجاری چین با رویکرد استان کرمان، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: چین از سال 2017 تاکنون با سیاست درهای باز همه جانبه برنامه‌های خود را بر اساس حداکثر استفاده از توافق نامه تجارت آزاد چین و آسه آن پیش برده اما برای پنج سال آینده در نظر دارد استراتژی حرکت از رشد اقتصادی بالا به سمت توسعه با کیفیت را اجرا کند.
حمید عادلی، افزود: تجارت خارجی چین در بحث واردات و صادرات در سال 2023 کاهش یافته و در بین کشورهای شریک تجاری چین، فقط روسیه توانسته رشد 27 درصدی تجارت با چین را داشته باشد و برای سایر کشورها این رشد منفی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال 1402 صادرات کرمان به چین به ارزش 30 میلیون دلار و واردات از چین به کرمان هزار و 709 میلیون دلار بوده که بیش از 99 درصد کالای صادراتی مصرفی بوده است. عادلی تصریح کرد: وابستگی چین به کالاهایی مانند نفت، گاز، آلومینیوم، سنگ آهن، زغال سنگ و مس بسیار زیاد است و ایران می تواند از این فرصت ها برای توسعه صادرات استفاده کند.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تا سال 2030 میلادی، 58 درصد خانوارهای چینی جز طبقه مرفه یا بالاتر قرار گیرند و میزان واردات چین تا 10 سال آینده به 10 تریلیون دلار خواهد رسید. رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین، گفت: مهمترین منبع پیدا کردن مشتری در چین حضور در نمایشگاه‌های این کشور است و بهترین روش حضور در این بازار شرکت به صورت گروهی به ویژه در نمایشگاه واردات شانگهای است.
او در رابطه با نحوه ثبت شرکت در چین، مراجع کسب اطلاعات درباره چین، قراردادهای تجاری، روش های برقراری ارتباط، تجارت الکترونیک، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های واردات چین و … نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد. گفتنی است پیش از این نشست نیز کارگروه توسعه صادرات استان کرمان برگزار شد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112094
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.