صادرات ۲۰ میلیون دلاری خشکبار کرمان به ایتالیا

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: کرمان ۲۰ میلیون دلار خشکبار به ایتالیا صادر می کند که امکان افزایش این میزان وجود دارد.

“سید مهدی طبیب زاده” در نشست مجازی بررسی روابط اقتصادی استان کرمان و کشور ایتالیا صحبت کرد. او گفت: ایتالیا به عنوان هشتمین اقتصاد دنیا تراز تجاری بسیار خوبی دارد. او گفت این نشان‌دهنده اقتصاد قوی این کشور است.

طبیب زاده می‌گوید از جمله کشورهایی که صادرات خوبی به ایتالیا دارد ترکیه است. با بررسی لیست اقلامی که ترکیه به ایتالیا صادر می‌کند، می‌توان دریافت که امکان تولید آنها در ایران نیز وجود دارد. ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم.

او ادامه داد: ترکیه ۱۰ میلیارد دلار صادرات کالاهای صنعتی، کشاورزی، پوشاک، خودرو، لوازم خانگی، خشکبار و سایر محصولات کشاورزی به ایتالیا دارد. ما نیز باید سطح روابط تجاری خود را با این کشور افزایش دهیم. بررسی‌های لازم را برای نیازسنجی بازار این کشور، موانع تجاری و سایر موارد را برای برقراری ارتباط بهتر انجام دهیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان می‌گوید کرمان ۲۰ میلیون دلار خشکبار به ایتالیا صادر می کند. او می‌گوید که امکان افزایش این میزان وجود دارد.

طبیب‌زاده اظهار کرد: امکان همکاری کرمان با ایتالیا در زمینه موادمعدنی به ویژه آلومینیوم و فولاد و صنایع پایین دستی  آن وجود دارد. ایتالیا می تواند از تولیدات معدنی ما با کیفیت و حجم بالا برای صنایع خودروسازی خود استفاده کند.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرصت های اقتصادی استان کرمان فوق‌العاده زیاد هستند و همه به این موضوع اذعان دارند.

او گفت: شاید شاخص های عملکردی و شاخص های بالفعل کرمان با ظرفیت های آن همخوانی نداشته باشد که مشخص می‌شود در این رابطه محدودیت های جدی برای توسعه اقتصادی استان کرمان وجود دارد.

دکتر “حسین مهرابی” به بیان برخی ظرفیت ها پرداخت و افزود: اگر تلاش های خوبی برای صنایع معدنی و اکتشاف معادن استان کرمان انجام شود، می توان در آینده ظرفیت های شناخته شده معدنی را به بیش از دو برابر افزایش داد که این حرکت آغاز شده و ادامه می یابد.

او ادامه داد: در استان کرمان باید به فرآوری در صنایع معدنی توجه و برای تکمیل ظرفیت ها برای صنایع با ارزش افزوده بالاتر تلاش کرد.

مهرابی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز استان با داشتن چهار اقلیم در بسیاری از محصولات به ویژه محصولات صادراتی ظرفیت های بسیار دارد و معتقدم افزایش دو تا سه برابری تولید محصولات کشاورزی از طریق افزایش تکنولوژی و دانش در این بخش امکان پذیر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به وجود ۷ اثر تاریخی ثبت جهانی در کرمان افزود: توسعه خدمات گردشگری از جمله مزیت های شناخته شده استان کرمان است که به دلیل ضعف دسترسی ها و زیرساخت ها دراین زمینه مشکلاتی داریم که باید برطرف شوند.

گفتنی است دراین نشست جمعی از فعالان اقتصادی پرسش های خود در رابطه با روابط تجاری کرمان و ایتالیا مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.