ضرورت خرید بخشی از پیاز برای تحریک تقاضا

پس از پیگیری‌های مکرر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس؛ خاوازی وزیر جهادکشاورزی در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور خواستار ایجاد راه حلی در خصوص خرید محصول پیاز کشاورزان شد.

وزیر کشاورزی در این نامه نوشت: در پی مصوبه دوم دی ماه 1399 جناب‌عالی منع خریدهای توافقی و حمایتی، خرید تضمینی به تنها ابزار در دسترس این وزارتخانه برای مداخله قیمتی و حمایت از تولید در بخش کشاورزی بدل شده است.

کاظم خاوازی افزود: هم‌اکنون بیش از 100 هزارتن پیاز در سه استان جنوبی کشور موجود است که با قیمت مصوب خرید تضمینی 5960 ریال که بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده کشاورزان است، انگیزه‌ای برای برداشت آن توسط کشاورزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: دستور رییس‌جمهور و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از هرگونه افزایش قیمت عملا اصلاح قیمت تضمینی را غیرممکن نموده است.

وزیر کشاورزی اضافه کرد: این در حالی است که حتی در صورت اصلاح قیمت تضمینی، قیمت جدید پایین‌تر از قیمت مصرف کننده خواهد بود و عملا موجب افزایش قیمت پیاز در بازار نخواهد شد.

خاوازی افزود: به واسطه بحران اجتماعی به ویژه در جنوب کرمان که مردم با مشکلات زیادی از جمله سرمازدگی و … مواجه بوده‌اند خرید بخشی از پیاز برای تحریک تقاضا ضروری به نظر می‌رسد.

وزیر کشاورزی در پایان خواستار آن شد تا معاون اول رییس‌جمهور در این زمینه وزارتخانه را راهنمایی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66641
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.