فرش کرمان از شهرت جهانی خود فاصله گرفته است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، با اشاره به اینکه فرش کرمان از شهرت جهانی و برند برتر بودن خود فاصله گرفته است، گفت: احیای فرش کرمان، بازگشت به دوران پرافتخار و یافتن جایگاه اصلی آن با جدیت از سوی اتاق بازرگانی کرمان، شرکت شهرک های صنعتی و همه فعالان این حوزه دنبال می شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از تاریخ 3 الی 9 شهریور ماه 98 در تهران در حال برگزاری است.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومیاتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، رئیس اتاق بازرگانی کرمان در بازدید از این نمایشگاه، با اشاره به اینکه فرش کرمان از آن شهرت جهانی و برند برتر بودن خود فاصله گرفته است، گفت: احیای فرش کرمان، بازگشت دوران پرافتخار و یافتن جایگاه اصلی آن با جدیت از سوی اتاق کرمان، شرکت شهرک های صنعتی و همه فعالان این حوزه دنبال می شود. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: امسال نیز مانند دو سال گذشته غرفه های فعالان فرش و صنایع دستی کرمان متمرکز و ساماندهی شده‌اند و در دو سالن شماره 8 و 9 این نمایشگاه با غرفه سازی مناسب به ارائه زیباتر تولیدات کرمان پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن نمای سنتی و ساماندهی غرفه‌ها در استقبال بیشتر بازدیدکنندگان تاثیر خوبی داشته که امیدواریم در سال های آینده باز هم کیفیت، کمیت، وسعت نمایشگاه و زیباسازی غرفه ها را افزایش دهیم. طبیب زاده تصریح کرد: کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان در نظر دارد در سال جاری به برنامه های مختلف از جمله آموزش بازاریابی، تهیه طرح های اقتصادی و اقتصادی کردن فعالیت ها و دانش های مورد نیاز فعالان این حوزه بپردازد. رئیس اتاق کرمان از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان صنایع وابسته به فرش قدردانی کرد و گفت: این افراد با رویکرد علمی و تکیه بر سنت های گذشته در مسیر تولید فرش های جهان پسند حرکت کنند تا برندهای مشهور دیگری در تاریخ فرش کرمان ایجاد شود.

در ادامه این بازدیدها، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان نیز به رویکرد جدید کمیسیون در برگزاری نمایشگاه ها در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق اشاره کرد و افزود: غرفه آرایی مناسب در نمایشگاه امسال توانسته تاثیر مناسبی بر تعداد بازدیدکنندگان داشته باشد به طوری که تولیدکنندگان فرش معتقدند عرضه زیبای تولیدات در فروش و معرفی فرش کرمان تاثیرگذار بوده است. محمدرضا بهرامی تصریح کرد: فرش کرمان از پیشینه بسیار خوب و موفقی برخوردار است و در دیرباز زبانزد خاص و عام بوده اما متاسفانه این جایگاه از دست رفته و در تلاش برای بازگشت جایگاه اصلی آن هستیم. وی در پایان از تلاش های “فخری اله توکلی” رئیس سابق کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق کرمان برای ایجاد همدلی و اتحاد بین فعالان و ساماندهی فعالیت های این حوزه قدردانی کرد.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوم تا نهم شهریور98 در تهران دایر است و فعالان فرش و صنایع دستی کرمان به عرضه تولیدات خود در این نمایشگاه پرداخته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.