رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران:


متوسط عمر ماشین‌آلات معدنی کشور بالای ۲۰ سال است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در همایش راهبردهای مهندسی ماشین‌آلات معدنی عمر ماشین‌آلات معدنی کشور را بالای ۲۰ سال اعلام کرد و بر ضرورت واردات ماشین‌آلات نو و کارکرده برای معادن کشور تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو، شکوری با اشاره مصرف سوخت بالای ماشین‌آلات قدیمی کشور به‌صراحت اعلام کرد که صرفاً از محل صرفه‌جویی سوخت این ماشین‌آلات می‌توان هزینه خرید ماشین‌آلات نو را تأمین کرد.

به گفته رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در حال حاضر ۱۱ هزار ماشین‌آلات معدنی در کل کشور وجود دارد که متوسط عمر آن‌ها بالای ۲۰ سال است و اگر کشور بخواهد در افق ۱۴۰۴ بالای ۷۰۰ هزار تن ماده معدنی تولید کند باید تعداد ماشین‌آلات معدنی را به ۲۵ هزار عدد برساند.

شکوری بر لزوم واردات ماشین‌آلات دست‌دوم به کشور تأکید کرد و گفت: شرکت‌های معدنی امکان خرید ماشین‌آلات نو را ندارند و بهتر است که شرکت‌های چون هپکو و هسکو در این زمینه حمایت و همراهی کنند .

حال‌آنکه طبق گفته او شرکتی مثل تویوتا بالای ۱۰ میلیون ماشین‌آلات تولید می‌کند و هزینه‌های سرشکن می‌شود؛ اما تکیه صرف به توان داخلی به دلیل بازار کوچک‌تر، هزینه‌های تولید را بالا می‌برد .

به گفته او تنها گردش مالی قطعات معدنی کشور بالای ۳ میلیارد دلار است و به‌غیراز این شرکت هوگو می‌تواند در اورهال ماشین‌آلات معدنی و حتی در زمینه تعمیرات ماشین‌آلات قدیمی وارد شده و سودهای بالا را برای خود رقم بزند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با بیان اینکه بخش عمده فعالیت و ۷۰ درصد هزینه‌های معدنی مربوط به هزینه ماشین‌آلات معدنی است، گفت: اگر محدودیت‌ها را بردارند قیمت ماشین‌آلات کمتر خواهد شد و یکی از کارهای که برای هپکو درآمد ایجاد می‌کند، ورودش به عرصه واردات ماشین‌آلات معدنی است.

او بر بازار و سود بالای معدن‌کاری تأکید کرد و اعلام کرد که حتی کشورهای اطراف ایران همچون افغانستان نیز وارد عرصه معدن‌کاری و به‌نوعی یک کشور معدنی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110953
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.