مقررات زائد مانع کسب‌وکار است| استاندار کرمان: شرمنده کشاورزان هستیم

استاندار کرمان معتقد است بزرگترین مانع کسب و کار و تولید در کشور قوانین و مقررات زائد است و این موانع در دو بخش مجلس و دولت وجود دارد که باید اصلاح شود.

علی زینی‌وند صبح امروز پنج‌شنبه -۲۶ فروردین- در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی گفت که اتاق بازرگانی باید موانع پیش روی تولید و توسعه استان را شناسایی و به‌عنوان راهکار عملیاتی ارائه کند.

او می‌گوید یکی از موانع اصلی ما قوانین دست و پا گیر برای مجوزهای آب است که تاکید داریم یک ریال از درآمد کشاورز نباید کاهش یابد اما کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

زینی‌وند بازپرداخت تسهیلات بانکی را از مشکلات فعالان اقتصادی عنوان می‌‌کند و اضافه می‌کند همه کشاورزان و صنعتگران، بیچاره بانک‌ها شده‌اند چراکه تسهیلات گرفته‌اند و حالا امکان بازپرداخت ندارند و معوقات بانکی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

شرمنده کشاورزان هستیم

نماینده عالی دولت در استان کرمان در خصوص مشکلات کشاورزان اذعان می‌کند: شرمنده کشاورزان استان هستیم، خودمان بازاریاب فروش پیاز آن‌ها شده‌ایم و باید زمینه صادرات محصولات کشاورزی کرمان فراهم شود.

او اضافه کرد که تمام استانداران سراسر کشور کلیپ‌های متضرر شدن پیازکاران را برای من می‌فرستند و فکر می‌کنند ما نشسته ایم و کاری نمی‌کنیم.

استاندار کرمان در ادامه اضافه کرد: خطوط ریلی استان کرمان باید توسعه پیدا کند و اتصال ریلی ایرانشهر- ریگان، ریگان-کرمان، کرمان-رفسنجان و رفسنجان-سیریز-یزد کمک بزرگی به توسعه استان می‌کند.

او البته گفت که این مباحث راهبردهای استان است و باید مطالبه شوند لذا به عنوان وعده مطرح نمی‌کنم.

مدیریت پارک علم و فناوری باید مستقل شود

زینی‌وند با بیان اینکه محور تصمیم‌گیری‌های استان باید شرکت‌های دانش‌بنیان باشد گفت: پارک علم و فناوری استان شش ماه فرصت دارد و اعتقاد دارم باید مدیریت مستقل داشته باشد.

مطالبه ما راه‌اندازی پردیس جیرفت، کرمان و رفسنجان است

استاندار کرمان خواست بخش خدمات، گردشگری، مشاغل خرد و کوچک برای از بین بردن بیکاری و توسعه متوازن در دستور کار قرار بگیرد.

او گفت: در توسعه باید تمام نقاط استان را ببینیم و ثروت‌های استان را فقط در یک نقطه از استان متمرکز نکنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68421
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.