معاون نظارت بانک مرکزی:


موسسه اعتباری کاسپین منحل شد | منافع سهامداران و سپرده‌گذاران محفوظ است

معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که درباره موسسه کاسپین هم مصوبه خوبی را از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی داریم که در آن پیش بینی‌های لازم برای حفظ منافع سهامداران، سپرده گذاران و همچنین هیات‌های تصفیه دیده شده است.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از دانشجو: «فرشاد محمدپور» در گفت‌وگوی تلویزیونی با اعلام انحلال مؤسسه اعتباری کاسپین گفت: در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی که در بانک مرکزی دنبال می‌شود، امروز (چهارشنبه، ۱۸ بهمن) مؤسسه اعتباری کاسپین منحل شد. این انحلال در ادامه انحلال‌هایی است که برای مؤسسه نور و توسعه اجرا شد.
او بیان داشت: بحث انحلال مؤسسه کاسپین از سال ۹۸ به‌صورت جدی دنبال شده بود. ما مصوبه شورای پول و اعتبار سال ۹۸ را داریم که در این مصوبه اجازه انحلال این مؤسسه داده شده بود. بااین‌حال در چهار سال گذشته به‌خاطر مسائل و مشکلاتی، امکان انحلال وجود نداشت.
محمدپور خاطرنشان‌کرد: در یک سال گذشته با تأکید رئیس‌کل بانک مرکزی و هدف‌گذاری دولت برای برخورد با بانک‌های ناتراز، انحلال مؤسسه اعتباری کاسپین در برنامه بانک مرکزی به‌صورت جدی دنبال شد.
او ادامه‌داد: مسائل و مشکلاتی وجود داشت که مانع انحلال این مؤسسه می‌شد، در ماه‌ها و سال‌های گذشته حل‌وفصل شد و به نقطه‌ای رسید که از لحاظ قانونی امکان انجام انحلال وجود داشت که امروز این انحلال اتفاق افتاد.
معاون نظارت بانک مرکزی یادآور شد: این مؤسسه در سال ۹۴ برای ساماندهی هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز ایجاد شده بود و فرآیندی را طی کرد که اگر نیاز باشد، جزئیات آن را اعلام خواهم کرد و در نهایت امروز انحلال این مؤسسه اتفاق افتاد.
محمدپور در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی برای سپرده‌های مردم در این مؤسسه خواهد افتاد، به مؤسسه نور اشاره کرد که ۱۱ آذر امسال انتقال آن را به بانک ملی اعلام شد و افزود: همان موقع عنوان کردیم که طی یک فرایند زمانی سه‌ماهه، سپرده‌ها، تسهیلات و همه موارد به بانک ملی منتقل خواهد شد. سه روز پیش (۱۵ بهمن) فرآیند انتقال تکمیل شد. یعنی همه سپرده‌های مردم در مؤسسه نور به بانک ملی منتقل شد و اکنون مشتریان مؤسسه نور، مشتریان بانک ملی هستند.

پیش‌بینی حفظ منافع سهام‌داران و سپرده‌گذاران

معاون نظارت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: درباره مؤسسه کاسپین هم مصوبه خوبی را از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی داریم که در آن پیش‌بینی‌های لازم برای حفظ منافع سهام‌داران، سپرده‌گذاران و همچنین هیئت‌های تصفیه دیده شده است.
او اظهار داشت: در طول سه هفته گذشته، پرداختی به تعداد زیادی از سپرده‌گذارانی که سپرده‌های خود را گرفته بودند، انجام شد.
محمدپور ادامه‌داد: البته بخش کوچکی از سپرده‌گذاران باقی‌مانده‌اند که مشکلاتی برای آنان وجود دارد؛ به‌عنوان‌مثال برخی حسابشان مسدود بوده، برخی دیگر هم مدارک و مستندات حسابشان کامل نبوده است و غیره. در نهایت تا پایان سال تسویه سپرده‌های مردم اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.