نرخ سکه، طلا و ارز در بازار امروز ۲۳ مرداد ۹۹ | افزایش قیمت سکه

قیمت طلا در بازار ایران افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش کرمان نو به نقل از فرارو، براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۰ میلیون ۶۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۹۲۳ دلار قیمت خورد.

چشم سکه‌بازان به بازار جهانی

به نظر می‌آید در بازار طلای داخل، مهمترین فاکتور امروز اونس جهانی است. روندی که قیمت هر اونس طلا طی کند، احتمالا طلای داخلی نیز به دنبال آن خواهد رفت (پیش‌بینی طلای جهانی). آخرین قیمت سکه در بازار دیروز، در مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت. دیروز سکه تا نزدیکی ۱۰ میلیون تومان نیز حرکت کرد، اما با اوج‌گیری اونس جهانی، نتوانست به زیر این کانال نفوذ کند.

باید دید اونس چه مسیری را امروز طی می‌کند. برخی از تحلیلگران تکنیکال احتمال نزول چند ساعته اونس را پیش‌بینی می‌کنند، اگر این اتفاق بیفتد و دلار نوسان چندانی نکند، سکه می‌تواند بار دیگر به کف ۱۰ میلیون حرکت کند. اما دیروز در معاملات پشت خطی، سکه روندی افزایشی را در انتهای شب طی می‌کرد.

حباب سکه در حال حاضر در محدوده منفی ۴۰۰ هزار تومان قرار دارد. واقعیت این است که در هفته گذشته و ابتدای هفته جاری، سکه معمولا حباب قطورتری را ثبت می‌کرد و هر چه از هفته گذشت، قطر حباب کمتر شد. اگر سکه قرار بود با حباب هفته پیش ادامه دهد، قطعا قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان می‌رسید، اما به نظر این سطح حمایتی قوی‌تر از این حرفا است. می‌توان گفت که حداقل انتظار معامله‌گران این است که فعلا سکه رنگ اعداد ۷ رقمی را نبیند.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۱,۹۵۰ و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۲,۰۵۰  اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۵,۹۰۰ و قیمت فروش یورو ۲۵۶,۰۰۰  است.

Screenshot 323
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54114
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.