نماینده سیرجان: معادن با حداقل نیرو کار کنند| تصمیمات ستاد کرونای استان را می‌پذیریم

بحث در مورد تعطیلی معادن استان به خصوص معادن سیرجان همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته کارکنان معادن سیرجان بارها خواستار تعطیلی معادن شدند. به خصوص که تاکنون در این شهرستان 6 نفر به کرونا مبتلا شدند و دو تن هم جان باختند. در همین حال 12 نفر هم با علائم حاد تنفسی جان خود را از دست دادند اما تست کرونای آن‌ها منفی بوده.

همین امر نگرانی در بین خانواده کارکنان معادن سیرجان را افزایش داده، به خصوص که تقریبا در اغلب خانواده‌های سیرجانی، کسانی هستند که در معادن مشغول به کارند. در همین رابطه معاون علوم پزشکی سیرجان چندی پیش خواستار تعطیلی معادن شد و گفت که

تعطیلی سه هفته‌ای معادن در سیرجان می‌تواند از ضرر تعطیلی سه ماهه در آینده جلوگیری کند.

با این حال روز گذشته ستاد کرونای استان کرمان اعلام کرد که امکان تعطیلی معادن نیست و بازرسی استانداری رعایت ضوابط بهداشتی در معادن را بررسی می‌کند. این تصمیم اما با انتقاد دوباره سیرجانی‌ها روبرو شد.

در همین رابطه شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس به «کرمان نو» خبر داد که دیروز در ستاد کرونای استان موافقت شده که امروز با حضور مدیران مربوطه و نماینده کارگران جلسه تخصصی برگزار شود تا برای بررسی ادامه فعالیت و یا تعطیلی معادن سیرجان نظرات خود را ارائه کنند. در ادامه متن گفت‌وگوی تلفنی ما را این نماینده را می‌توانید بخوانید:

یک ماه پیش خواستیم معادن با یک سوم نیرو کار کنند

آقای حسن‌پور، آخرین گزارش‌هایی که به شما از وضعیت معادن سیرجان رسیده چیست؟

ببینید سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و بر اساس شرع و دین هم حفظ جان نیروی انسانی و حفظ شان و کرامت این افراد واجب است. بایستی همه در حفظ این سرمایه بکوشیم. حدود بیست روز تا یک ماه پیش با شیوع کرونا در استان، ما درخواست کردیم که معادن با یک سوم نیرو کار کنند و دقت‌های لازم صورت گیرد. خوشبختانه در بسیاری از شرکت‌ها و معادن مسائل بهداشتی رعایت شد و تعداد نیروها هم تقلیل پیدا کرد.

پس از شیوع بیشتر کرونا در شهرستان اما ما درخواست کردیم محل تجمع نیروهای انسانی حتما تعطیل شود. وقتی اصناف و محل تجمع مردم تعطیل شده، پس باید در معادن هم این اتفاق رخ دهد. اگر معادن با تاخیر کار خود را آغاز کنند، مشکلی پیش نمی‌آید. در این مورد هم با تعامل مدیران و پرسنل اتفاقات خوبی در بسیاری از معادن رخ داد اما در بعضی موارد متاسفانه موارد بهداشتی رعایت نشده است. در این زمینه هشدارهای لازم را هم به ستاد شهرستان و هم به ستاد استانی و ملی داده‌ایم.

در کدام معادن موارد بهداشتی رعایت نشده؟

اجازه دهید مسوولان اجرایی شهرستان این موارد را اعلام کنند چون فقط ستاد کرونا در این موارد می‌تواند اظهارنظر کند. البته ستاد کرونای شهرستان تذکرات لازم را به این معادن داده. مدیران برخی معادن هم می‌گویند در بازار نتوانسته‌اند نیازهای خود را برای رعایت کامل مسائل بهداشتی پیدا کنند.

معادن با حداقل نیرو کار کنند

با این شرایط تکلیف فعالیت معادن چیست؟

نظر ما بر این است که معادن با حداقل نیروی ممکن کار کنند. به هر حال نمی‌شود که نگهبانی از معادن مثلا انجام نشود. اما بهتر است در این شرایط کرونا، معادن با حداقل نیرو کار کنند. البته این موارد باید به تصویب ستاد کرونای استان برسد اگر ستاد بگوید جایی 100 نفر هم نباید به سر کار بیایند، باید همه تصمیمات ستاد را بپذیریم. مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجراست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.