نماینده مجلس: تغییر دولت‌ اثری بر عملکرد مدیران کرمان نداشته است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات دولت هیچ تاثیری در کارایی و فعالیت مدیران این استان نداشته و تمامی کارها و موضوعات در چارچوب وظیفه سازمانی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با تشکر از استاندار کرمان افزود: در حوزه اتخاذ تصمیم ها از تمامی مدیران فعال و پرتحرک استان کرمان حمایت می کنیم.

وی اظهارداشت: همچنین درخواست داریم فضای پیگیری مشکلات بدون نگاه تغییرات دولت با جدیت پیگیری شود و تلاش می کنیم مدیرانی که در شاخص عملکردی جزو بهترین‌ها بودند با قوت کار خود را انجام دهند و تغییرات دولت‌ها را در کار خود اثر ندهند.

نگرانی قطع برق واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در واحدهای تولیدی که نگرانی و مشکل جدی قطعی برق دارند و تصمیم های جدی گرفته شده مقرر است  اولویت کارگری و تولید را مدیریت کنیم و با توجه به پشت سر گذاشتن پیک پرمصرف بازنگری در قطعی برق این واحدها انجام شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه درخواست داریم مدیران با پیگیری ها تصمیم ها را در حوزه عملیاتی پیگیری کنند افزود: واحدهای فولادی و نیز کارخانه های سیمان هزینه سنگینی برای قطع انرژی خود دادند و وقفه بسیاری در تولید دارند لذا نیازمند بازنگری در جدول مصرف برق هستیم.

وی در واکنش به اعلام یکی از مدیران استان که اظهارداشت تصمیم گیری درباره نحوه مدیریت مصرف برق برعهده کشور است ادامه داد: آمادگی داریم باتوجه به شرایط و جغرافیای استان در نامه ای به مسئولان کشوری وضعیت را تشریح و مسائل را به تصمیم گیری مطلوب برسانیم.

دعوت از وزیران براساس اولویت مشکلات

پورابراهیمی که مشکل آب را اولویت نخست استان کرمان خواند از مدیران استان خواست که اولویت های خود از مشکلات استان را مشخص کنند تا براساس آنها برنامه دعوت از وزیران دولت سیزدهم نیز انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص روند تصمیم گیری برای توزیع برخی اعتبارات باقی مانده با هدف اجرای طرح های عمرانی پیشنهاد داد که اولویت تخصیص اعتبار با پروژه های نیمه تمامی که با آن تخصیص به اتمام می رسد باشد.

سکته ای داشتیم اما مدیران فعال تر از گذشته هستند

استاندار کرمان نیز در این نشست از تحرک مدیران استان در این ایام قدردانی کرد و گفت: گرچه سکته ای در عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی داشتیم اما اکنون و همزمان با تغییر دولت‌ها مدیران را حتی فعال تر از گذشته می بینیم که باید تداوم داشته باشد.

علی زینی وند با اشاره به ضرورت برنامه سفر وزیران طی رایزنی با نمایندگان مجلس استان کرمان اظهارداشت: این سفرها باید حتما کاربردی باشد لذا مدیران کل در حوزه کاری خود هماهنگی لازم را به‌عمل آورند و برنامه خود را به استانداری کرمان و نمایندگان مجلس به صورت دقیق اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: مدیران خواسته های استان در حیطه کاری خود را دسته بندی و مشکلاتی که از سوی وزیران قابل حل است را احصا و اعلام کنند.

جذب اعتبار آب روستایی استان در اولویت است

زینی وند در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی استان گفت: در نشستی در تهران قطعی شد که سهم کرمان و ۲ استان دیگر از این اعتبار پرداخت شود؛ در این خصوص از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداری کرمان پیگری خوبی شد و نباید توافقات یاد شده با سازمان برنامه بودجه از بین برود.

استاندار کرمان افزود: کارکرد کارگروه ها در جذب اعتبارات به صورت هفتگی رصد و پیگیری شود و ظرفیت های باقی مانده بودجه ای با تلاش مسئولان جذب می شود.

وی افزود: بسیج سازندگی نیز کارهای خوبی در اشتغال روستایی انجام می‌دهد که نیاز است با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی فعالیت ها به صورت گسترده تر انجام گیرد.

زینی وند بیان داشت: همچنین باید همه ظرفیت های بودجه‌ای استان کرمان به سرعت استخراج شود که جذب آن را پیگیری کنیم.

استاندار کرمان درخصوص طرح منظومه روستایی شهرستان رودبارجنوب و جازموریان خاطرنشان کرد: ظرف ۲ هفته کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استانداری کرمان مشکلات آب منطقه ای و محیط زیست را در طرح منظومه روستایی رودبار جنوب و جازموریان بررسی کند.

وی‌ ابراز داشت: استان کرمان عملکرد خوبی در رفع موانع تولید و تمرکز زدایی داشته و در این حوزه اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام دادند لذا بایستی به سرعت اعتبار طرح های بخش بودجه رفع موانع جذب شود که گرهی از مشکلات استان کرمان را باز کنیم.

گفتنی است، در این نشست نحوه جذب برخی اعتبارات برای پروژه های استان بررسی و امکان سنجی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.