هشدار نمایندگان مجلس در مورد تورم ناشی از افزایش حقوق


نگرانی‌ها از تعدیل نیروی کار افزایش یافت/ گرانی ۷۰ درصدی کالاها در پی افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: متاسفانه با توجه به افزایش حقوق برخی واحدها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند که باید رسیدگی شود.

به گزارش کرمان نو، شهباز حسن‌پور صبح امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در آئین تجلیل از منتخبین سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان و برترین‌های جامعه کار و تولید استان کرمان ۱۴۰۰ گفت: تبعیض‌های ناروایی در واحدهای کارگری وجود دارد و حقوق‌ها باید همسان‌سازی شود و ۵۷ درصد حقوق‌ها اضافه شد در برابر ۷۰ درصد افزایش قیمت‌ها داشتیم.
او اظهار کرد: بیشترین تلفات جانی در بخش کار کارگری در سطح جامعه داریم.
حسن‌پور درباره بازرسی‌ها نیز اظهار کرد: برخی از بازدیدها و بازرسی‌ها تشریفاتی است زیرا قبل از بازرسی با مدیرعامل آن شرکت هماهنگ می‌شود.
نماینده مردم سیرجان بوده بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارگروهی برای رسیدگی به تبعیض‌ها ناروا و سپس ایمنی کار تشکیل شود.

به‌کارگیری از اتباع در دستگاههای با بودجه دولتی
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها از بودجه دولتی از نیروهای اتباع خارجی استفاده می‌کنند و باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.
محمدمهدی زاهدی گفت: به بهانه افزایش حقوق ۵۷ درصدی به جامعه کارگری اجناس را گران کردند و دولت باید جلوی این فرایند را بگیرد همچنین جلوی تعدیل نیروها گرفته شود.
او پیشنهاد کرد: برای سیستم تولیدی و کارگاهی مشوق‌های برای کارفرماها در نظر گرفته شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واحدهای تولیدی با یکدیگر فرق دارند و باید عدالت محوری در پرداخت حقوق‌ها داشته باشیم.

مطالبه افزایش ظرفیت تولید
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: افزایش ظرفیت تولید مطالبه ما در استان است. وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی استان اظهار کرد: مدیرانی که کار نکردند باید مواخذه شوند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۷ میلیارد تن ذخیره برآوردی مس کشور است، عنوان کرد: افزایش ظرفیت در حوزه‌هایی که می تواند اشتغال داشته باشیم باید انجام شود و زغال‌سنگ ظرفیت بسیار باارزشی در این زمینه در استان است.
او درباره افزایش پایه حقوق کارگری و نگرانی برای تعدیل نیرو وجود دارد، گفت: به دنبال افزایش پرداختی به کارگران هستیم اما نباید تصمیمات به ضرر جامعه کارگری شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی جلوی خیانت مدیران در یکی از شرکت‌های گرفته شد، شاهد افزایش سود در آن مجموعه بودیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87823
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.