رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت:


هیچ عوارضی برای هیچ محصولی وضع نشود

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهاد ما این است هیچ عوارضی برای هیچ محصولی وضع نشود؛ برای بخشی از زنجیره سنگ آهن که احساس نیاز به صادران آن‌ها وجود ندارد، وزارت صمت مجوز تولید بیش از نیاز داخل ندهد و دو درصد علی‌الحساب مالیات عملکرد بر صادرات را بردارند؛ عوارض صادرات، مانع ورود چند میلیارد دلار ارز به کشور است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ بهرام شکوری امروز ۲۶ بهمن‌ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به جلوگیری از ورود ماشین‌آلات معدنی و بروز مشکلات برای فعالان این بخش گفت: این مسئله هنوز حل نشده و دوستانی که تحت عنوان حمایت از تولید داخل ارز دریافت کرده‌اند، کار را به‌موقع تحویل نمی‌دهند و هر روز مشکلاتی برای فعالان معدن به وجود می‌آورند.

 او درباره وضع عوارض غیرکارشناسی صادرات گندله سنگ آهن افزود: این اقدام در واقع موجب ازبین‌رفتن این واحدها می‌شود. این‌ها تولیدکننده هستند، تاجر نیستند و این اقدام به ثبات فضای کسب‌وکار آسیب می‌زند.

 شکوری با اشاره به دوره‌های رونق و رکود در اقتصاد، گفت: باید در زمان رکود به واحدها توجه کنیم که در غیر این صورت دوام نمی‌آورند.

 رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: پیشنهادات ما این است هیچ عوارضی برای هیچ محصولی وضع نشود؛ برای بخشی از زنجیره سنگ آهن که احساس نیاز به صادران آن‌ها وجود ندارد، وزارت صمت مجوز تولید بیش از نیاز داخل ندهد و دو درصد علی‌الحساب مالیات عملکرد بر صادرات را بردارند تا مشکل فعالان حل شود و برای سال‌های آینده بیش از دو درصد مصوب نشود.

 او تصریح کرد: عوارض صادرات، مانع ورود چند میلیارد دلار ارز به کشور است.

در این جلسه اعلام شد که یک‌سوم اقتصاد ایران به‌صورت مستقیم به معدن وابسته است و ۵۷ میلیارد تن ذخیره شناسایی شده است که استان کرمان رتبه نخست ذخایر معدنی را دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115293
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.