پای کمبود مرغ به ۱۴۰۱ هم باز شد

روسای جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان می‌گویند قیمت مرغ در استان افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات با مشکل کمبود مرغ روبه‌رو باشیم.

به گزارش کرمان نو، محمد خیراندیش، رییس جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گفت: توزیع مرغ تا قبل از سال و سال تحویل در استان انجام شد و در دور اول سال نو با تعطیلی کشتارگاه‌ها با مشکل روبرو شدیم.
به گفته او در ایام نوروز سعی کردیم با وارد کردن مرغ از استان‌های همجوار این مشکل برطرف شود و از روز گذشته واردات مرغ نیز در استان با مشکل روبه‌رو شد و استان‌های دیگر اعلام کردند که خودشان به مرغ نیاز دارند.
خیراندیش گفت: قیمت مرغ در استان افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود هنوز تا پایان تعطیلات عید نوروز و روز‌های یازدهم و دوازدهم اسفند با مشکل کمبود مرغ در استان روبه‌رو باشیم.
سعید برخوری، رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کمبود مرغ در جنوب استان کرمان وجود دارد و درخواست داریم که کشتارگاه‌ها نسبت به تامین سهمیه مرغ جنوب استان همکاری کرده و با متخلفین برخورد و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
او گفت: تاکنون سعی کردیم با توزیع مرغ منجمد بازار را مدیریت کنیم، اما این کمبود وجود دارد.
در این جلسه احمد مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: از ابتدای اسفند ماه سال قبل ۲ هزار و ۱۳۰ تن سهمیه توزیع مرغ منجمد و ۳۹۰ تن گوشت منجمد قرمز به استان کرمان داده شد که بخشی از آن توزیع شده است و تاکنون هزار و ۴۴۰ تن مرغ منجمد سهمیه تنظیم بازار استان توزیع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86780
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.