پرداخت ۳۰ میلیون وام بدون ضامن به کارگران معادن شرکت زغالسنگ

مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان از پرداخت ۳۰ میلیون وام بدون ضامن فقط با ضمانت شرکت به کارگران این شرکت خبر داد.

«باقر نیک‌طبع» روز شنبه در آیین رونمایی از کارت خرید اعتباری کارگران زغالسنگ کرمان گفت: با وجود طرح‌های توسعه‌ای این شرکت طی تفاهم‌نامه با ذوب آهن اصفهان یک و نیم میلیون تن به این شرکت فروش خواهیم داشت.

او تاکید کرد: عملیات اکتشافی را در هفت پهنه جدید اجرایی کردیم اما بهره برداری از آن زمان بر است.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان افزود: معادن زغالسنگ کرمان گازخیزی و دارای شیب هستند لذا با این شرایط نمی توانیم تکنولوژی را به این معادن بیاوریم.

او با بیان اینکه روی فرزندان کارگران و پرسنل زغالسنگ برای ادامه شغل پدرشان کار می کنیم افزود: ۲ هزار فرزند ممتاز را با پیگیری به شغل پدر تشویق می کنیم. همچنین با بازنشستگی نیروها ۶۰۰ شغل را با خلاء بیمه ای تامین می کنیم که تامین اجتماعی باید در این زمینه کوتاه بیاید که اشتغال جدید ایجاد شود.

افزایش ۲۵ درصدی توان خرید کاگران با کارت اعتباری

مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان گفت: ممنوعیت قانونی برای افزایش حقوق داشتیم لذا کارت چند منظوره خرید اعتباری را در راستای بهبود وضعیت معیشتی راه اندازی کردیم. این کارت خرید علاوه بر تخفیف ویژه ، ۲۰ تا ۲۵ درصد توان خرید کاگران معادن را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به همکاری نمایندگان استان گفت: کارت جایگزین همه کار با قابلیت‌های درمانی و خرید نیز با قابلیت فراگیر شدن در دستور کار قرار گرفته که تحقق آن در حال پیگیری است.

نیک طبع تاکید کرد: چند تفاهم نامه زغالسنگ با بانک رفاه در خصوص وام‌های مورد تقاضای کارگران نهایی و در این زمینه تا ۳۰ میلیون بدون ضامن فقط با ضمانت شرکت محقق شد.

او ادامه داد: پرداخت تسهیلات 30 میلیون تا پایان ۵۰ میلیون تومان با یک ضامن و بیش از آن بر اساس قوانین بانک محقق شد که از هفته گذشته این طرح آغاز شده است.

پورابراهیمی: توسعه معادن زغالی ضامن به کارگیری جوانان بیکار

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت معادن زغالسنگ کرمان ۷۲۰ هزار تن در سال تولیدات دارد که به راحتی امکان افزایش ۲ یا سه برابری آن وجود دارد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون‌تن‌ فولاد در کشور است که ۱۲ درصد از این میزان در حوزه کوره بلند تولید خواهدشد. لذا نیاز به زغالسنگ سالانه کشور به پنج میلیون تن می‌رسد این فاصله تولید تا نیاز کشور را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروی جوان بیکار و باتجربه در مناطق زغالی داریم تصریح کرد: معادن غنی زغالسنگ تا ۲۰۰ سال آینده را تامین می‌کند.

پورابراهیمی افزود:ظرفیت فعلی تولید زغالسنگ استان کرمان را قابل قبول نمی دانیم زیرا توسعه معادن زغالی ضمن جهش تولید می‌تواند موجب به کارگیری جوانان بیکار شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معدن آبنیل شمالی به میزان یکهزار نفر در ۲ فاز با کمترین سرمایه قابل اجرا است و این شرکت با کارت رفاهی و پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی در وضعیت رفاهی کارگران مظلوم این صنعت انجام داده است.

وی افزود: بعضی ها به علت ‌رویکرد خاص شرکت مانع فعال‌شدن محدوده ها هستند و موانع بیرونی و درونی برای فعال سازی معادن داریم که موانع درونی باید رفع شود و هر معدنی توسط تعاونی کارکنان فعال شود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی از خارج از استان برای فعال کردن معادن زغالسنگ نمی‌آید گفت: واگذاری پهنه های جدید را از طریق اگهی به زودی واگذار می کنیم و پیشنهاد می شود که این اقدام از طریق تعاونی و ظرفیت خود شرکت انجام شود.

شریعتی: معادن کرمان زمینه‌ساز آبادانی منطقه‌ای شود

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه پرچم آرامش کارگران با همکاری بخش های مختلف برافراشته شده است افزود: معادن در عرصه فعال سازی در شورای معادن پیگیری می شوند و جلوی ضرر بلقوه و بلفعل را می گیریم.

شریعتی ادامه داد: حضور معادن باید زمینه ساز آبادی منطقه‌ای شود و مردم از حضور معادن احساس رضایت داشته باشند و زغالسنگ نقش موثری در تقویت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و منطقه‌ای داشته باشد که ضمن جهش تولید، پشتیبانی برای منطقه باشد.

همچنین در این نشست با حضور نمایندگان کرمان و راور و زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان از کارت رفاهی کارگران این معادن رونمایی شد.

خلا بیمه‌ای پرسنل معادن زغالسنگ کرمان رفع شود

مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغالسنگ کرمان نیز در این نشست گفت: راهکار رفع مشکل خلا بیمه ای در تامین اجتماعی باید مشخص شود که شرکت زغالسنگ پیگیر آن است.

وی ادامه داد: پرداخت نکردن بیمه توسط پیمانکار و اینکه این کم‌کاری از شرکت مطالبه شود، ظلمی به معادن زغالسنگ کرمان است زیرا پیمانکار در گذشته بیمه برخی پرسنل را هشت تا ۱۰ سال پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه نیروی جوان نیاز توسعه معادن زغالسنگ استان کرمان است تصریح کرد: معادن ما قابل مکانیزه نیست و لذا برای تحقق فرایند توسعه و جهش تولید نیاز به جذب نیروی جدید هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.