پرورش ۲ هزار شتر در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: نزدیک به ۲ هزار شتر در فهرج وجود دارد و دامپزشکی اقدامات موثری در حفظ و افزایش این صنعت دامی انجام می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: نزدیک به ۲ هزار شتر در فهرج وجود دارد و دامپزشکی اقدامات موثری در حفظ و افزایش این صنعت دامی انجام می‌دهد.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی بماندشتی گفت: نزدیک به ۲ هزار نفر شتر در شهرستان فهرج وجود دارد و دامپزشکی شهرستان فهرج اقدامات موثری در حفظ و افزایش این صنعت دامی در شهرستان و ارتباط بیشتر پرورش دهندگان شتر با دامپزشکی انجام می دهد.

او از برنامه سمپاشی دام و اماکن پرورش به منظور کنترل بیماری‌های انگلی شتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج از اجرای برنامه‌های دامپزشکی ویژه پرورش دهندگان شتر در شهرستان خبر داد و گفت: در ابتدای ماه بهمن با برنامه ریزی انجام گرفته به همت شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج، یک دوره آموزشی ویژه پرورش دهندگان بخش نگین کویر در روستای دهنو آزادگان با حضور مدرس اداره دامپزشکی حجت الله جعفری کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری‌های شتر برگزار شد که طی این دوره، مطالب جامع و کاملی از پرورش این دام و نیز بیماری‌های مهم شتر از جمله سورا، آبله شتری، لنفادنیت کازئوز، کیست‌های انگلی، هاری و غیره شرح داده شد.

به گفته او پیرو این برنامه نیز یک دوره بررسی بیماری با هدف مراقبت شتر‌های بیابان گرد نیز در دشت شورگز فهرج انجام پذیرفت و توصیه‌های بهداشتی و درمانی نیز به پرورش دهندگان ارائه داده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.