افزایش ۲.۵ برابری قیمت دلار در دولت رئیسی


 کدام دولت عملکرد بهتری در مدیریت ارز داشت؟

 وقتی ابراهیم رئیسی دولت را از روحانی تحویل گرفت، نرخ دلار حدود ۲۵ هزار تومان بود و حالا به بالای ۶۴ هزار تومان رسیده است. برخی از سایت‌های خبری با رصد قیمت دلار در ابتدا و انتها هر دولت مدعی‌اند، دولت رئیسی با افزایش ۲.۵ برابری قیمت دلار در سه سال اول دولتش، بدترین عملکرد را در رشد قیمت دلار در دور اول رؤسای جمهوری‌های پس از جنگ را داشته است.

به گزارش کرمان‌نو، در این قیاس صرفاً عملکرد دولت رئیسی با دور اول ریاست‌جمهوری دولت روحانی، یعنی از مرداد سال ۹۲(قیمت دلار:۳۲۱۰) تا فروردین سال ۹۵(قیمت دلار: ۳۴۷۵) قیاس شده است و دور دورم در محاسبات نیامده است.

قیمت دلار در بازار غیررسمی در ابتدای دولت دوازدهم ۳۸۱۱ تومان بود که در ماه پایانی و در آستانه تحویل به دولت سیزدهم به ۲۵۵۳۰ تومان افزایش یافت. به عبارتی قیمت دلار در دولت دوازدهم ۶.۷ برابر شد. خبرگزاری رسمی دولت با اشاره به اینکه متوسط افزایش ماهانه نرخ ارز در دولت روحانی ۴ درصد بوده و در دولت رئیسی ۲.۸ درصد نوشت: در صورت تداوم روند رشد ۴ درصدی ماهانه نرخ ارز در دولت دوازدهم طی ۲ سال و نیم اخیر، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار تومان می‌رسید درحالی‌که در دولت سیزدهم کمتر از ۶۰ هزار تومان ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا ۱۰ فروردین ماه پیش‌بینی کرده است که با فرض تداوم روند رشد ۲.۸ درصدی ماهانه نرخ دلار در دولت سیزدهم، تا پایان این دولت قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116812
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.