کرمان، صادرکننده سوخت شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اعلام این خبر که کرمان به جرگه صادرکنندگان سوخت پیوسته است، گفت: در استان کرمان زیرساخت‌های لازم برای صادرات سوخت محیا شده و از روز گذشته محموله ۶ هزار تنی سوخت به ارزش ۳ میلیون دلار به مقصد کشور افغانستان صادر شد.

فضل‌الله اکبری با بیان اینکه پس از اصلاح قیمت بنزین به‌طور متوسط در سطح استان کرمان حدود ۲۱ درصد کاهش مصرف بنزین نسبت به مدت قبل‌تر داشته‌ایم گفت: مازاد سوخت مصرفی استان، در قالب محموله ۶ هزار تنی بنزین به افغانستان صادر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه صادرکنندگان نسبت به دشواری صادرات سوخت از استان کرمان، برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گرفت و زیرساخت‌های لازم شامل تفکیک سیستم‌های مورد نیاز از جمله مخزن مجزا، لوله‌کشی و… فراهم شد.

او در خصوص قاچاق سوخت بیان کرد: ما از قبل کنترل‌هایی در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان داشته‌ایم لذا اصلاح قیمت بنزین تاثیر به‌سزایی در بحث قاچاق سوخت در استان کرمان نداشته است، زیرا این طرح از قبل در این مناطق درحال اجرا بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به غیرفعال کردن تعدادی از کارت‌های سوخت به دلیل سواستفاده از آن‌ها اظهار کرد: در این مدت حدود ۲۱ هزار کارت سوخت در استان کرمان به دلیل سواستفاده غیرفعال شده است که حدود دوسوم آن‌ها مربوط به شهرستان‌های شرقی (بم، ریگان، فهرج و نرماشیر)، کهنوج و جیرفت بوده است.

اکبری درباره برخی از اظهارات مبنی بر کم شدن ۲ تا ۴ لیتری از سهمیه کارت بنزین در پایان سوخت گیری گفت: مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند که در هنگام سوخت گیری تا قبل از قطع نازل، به هیچ عنوان کارت سوخت خود را از دستگاه قطع نکنند، لذا ابتدا باید نازل در جایگاه قرار گیرد و سپس کارت سوخت خود را بردارند و دلیل کم شدن سهمیه سوخت برخی از افراد نیز به همین علت بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37930
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.