کرمان، مهد تعاون ایران؟| تناقض آماری در تعداد تعاونی‌های موجود

مسئولان استانی و کشوری در حالی بر سر اینکه کرمان مهد تعاون کشور شود اتفاق نظر دارند که به نظر می‌رسد حتی آمار دقیقی از تعداد تعاونی‌های موجود در این استان وجود ندارد.

محمدجعفر کبیری، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت که زیست بوم نوآوری و بخش تعاون در سطح کشور متولد شده که باید پرورش یابد. در ۱۱ استان کشور مرکز نوآوری راه اندازی شده و با تامین اعتبار می‌توانیم این مراکز را افزایش دهیم.

آنطور که ایرنا نوشته او از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش تعاون استان کرمان خبر داد و ادامه که این استان مهد تعاون ایران است زیرا بزرگترین تعاونی ها در آن وجود دارد.

در همین حال محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در همین جلسه با بیان این‌که استان کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است گفت که به استان کرمان باید به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود.

این اظهارنظرها در حالی مطرح شده که آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان در خصوص تعداد تعاونی‌های موجود در کرمان دارای تناقض است.

رضا اسماعیلی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان صبح امروز در نشستی با معاون وزیر گفته در استان کرمان بیش از پنج هزار تعاونی داریم که از این تعداد حدود ۳۵۰۰ مورد آن فعال هستند و ۵۵ هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها وجود دارد.

این در شرایطی است که او پیش از این به «کرمان نو» گفته بود که ۱۰ هزار واحد تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که حدود پنج هزار واحد آن فعال است.

حال مشخص نیست وقتی مسئولان مربوطه حتی آمار دقیقی از تعداد تعاونی‌ها ندارند، چگونه می‌خواهند برای معرفی کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور برنامه‌ریزی کنند؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.