معاون وزیر تعاون اعلام کرد


رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون | کرمان از استان‌های سرآمد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون گفت: این مسئله نشان می‌دهد تعاونی‌ها و اقتصاد خرد، در مشکلات کمتر دچار تلاطم شده و پایدارتر هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مهدی مسکنی صبح امروز ۱۰ مردادماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: استان کرمان با بهره‌گیری از ۵۴۰۰ تعاونی فعال، نقش جدی در کسب‌وکار تعاون‌محور ایفا می‌کند و از استان‌های برتر در صادرات تعاونی است.

 وی در ادامه بیان کرد: در طرح “کهکشان تعاون” در راستای ایجاد زنجیره ارزش در ظرفیت تولیدی تعاونی‌ها اقداماتی آغاز شده و مدنظر است چرخه تأمین و نیاز لجستیکی تعاونی‌ها، منابع و خدمات موردنیاز، سرمایه‌گذاری، بازار فروش و… دنبال شود.

 مسکنی بیان کرد: ۲۵ زنجیره در کهکشان تعاون هدف‌گذاری شده و شش استان را پایلوت کردیم و در استان کرمان که امروز تفاهم‌نامه آن امضا می‌شود، در حوزه صنایع‌دستی کار دنبال خواهد شد.

 معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات بخش تعاون گفت: این مسئله نشان می‌دهد تعاونی‌ها و اقتصاد خرد، در مشکلات کمتر دچار تلاطم شده و پایدارتر هستند.

 وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در اقتصاد افزود: این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده و دنبال ارتقا سهم تعاون هستیم.

 مسکنی با بیان اینکه اولین تعاونی پلتفرمی را در کشور ثبت کرده‌ایم، گفت: در این تعاونی با حضور افراد زیادی تقسیم کار شده و پروژه‌های بزرگ در کشور را کدنویسی می‌کنند.

 وی تصریح کرد: مجوز تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی از سوی قوه قضائیه صادر شده که می‌توانند تمرین کسب‌وکار تعاون‌محور داشته باشند. ضمن اینکه تعاونی دانشجویی را در کرمانشاه پایلوت کردیم.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: نرخ تسهیلات توسعه تعاون را دو درصد کاهش دادیم و خودمان خطوط اعتباری جدید تعریف و سال قبل ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این طریق به تعاونی‌ها تزریق کردیم.

 وی با اشاره به لزوم استفاده تعاونی‌ها از بازار سرمایه تصریح کرد: برای حفظ تعاونی‌های بزرگ و حفظ جی دی پی تلاش می‌کنیم.

 مسکنی با اشاره به اینکه اتاق تعاون کشور فعال و چابک است، گفت: بعد از ۱۳۰ سال اتاق تعاون کشور در آی سی ای عضو شده و شهریور امسال نشست جهانی آی سی ای در تهران برگزار می‌شود.

 وی با تأکید بر لزوم توجه سیاست‌گذاران به حوزه تعاون افزود: کرمان از استان‌های سرآمد در تعاون است و هر چه استان از نظر اعتباری و رفع موانع سر راه تعاونی‌ها کمک کند، به همان میزان همکاری خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107068
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.