کروناویروس | تسهیلات جدید مالیاتی در راستای شیوع ویروس کرونا

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور تمدید شد.

سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان از تمدید مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور خبرداد و گفت: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، مهلت بخشودگی این جرایم را تا پایان خردادماه 1399 تمدید کرد.

سلمانی گفت: این بخشنامه با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری مذکور و رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی، مودیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خردادماه سال 1399 پرداخت نمایند، به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه 1398 ( 90 درصد برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و 80 درصد برای سایر مودیان) از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان افزود: مودیانی که برگ مالیات قطعی آنها از تاریخ 1398/11/12 ابلاغ گردیده است، چنانچه حداکثر تا تاریخ 1399/3/31 نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام نمایند، مشمول حکم بند (2) بخشنامه شماره 200/98/45 مورخ 1398/5/27 خواهند بود.

سلمانی اظهار کرد: مطابق حکم بند(2) بخشنامه مذکور، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که مالیات آنها از تاریخ اول مهرماه 1398 تا پایان سال جاری به قطعیت می رسد، در صورتیکه اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت نمایند، معادل 100 درصد جرایم قابل بخشش آنها بخشوده خواهد شد.

اقدامات ضد کرونایی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان

وی در مورد اقدامات ضد کرونایی در این اداره گفت: از جمله اقدامات این اداره در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چاپ بنر‌های آموزشی و نصب آن در محل‌های اداره کل، نصب پوستر‌ها و تراکت‌های آموزشی، ضدعفونی کردن تک تک اتاق ها ، توزیع دستکش بین همکاران و ، استفاده از مایع ضد عفونی کننده دست در مناطق پرتردد ازجمله نگهبانی اداره کل، شرکت در جلسات مربوط به بحث کرونا و ارسال هشدار‌های بهداشتی و مطالب آموزشی در سیستم مکاتبات اداری برای همکاران بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: استفاده از دستگاه حضور غیاب غیر لمسی از دیگر موارد انجام شده به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مسری از جمله کرونا بود که در این اداره کل انجام شده است.

سلمانی بیان کرد: این اداره کل طبق برنامه کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل مرتبط با موضوع بیماری‌های مسری و با هماهنگی موردنیاز با سایر دستگاه‌های ذیربط اقدامات مقتضی را در اولویت برنامه‌های اطلاع رسانی و اجرایی خود قرار داده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان از لغو برگزاری جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا خبرداد و گفت: این جلسات در سال 1399 برگزار می شود.

سلمانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظورجلوگیری از گسترش این بیماری و رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی، جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقیقی در کلیه منابع مالیاتی از تاریخ 12 اسفندماه 1398 لغو می شود.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم به منظور حفظ سلامت مودیان محترم مالیاتی اتخاذ شده است، افزود: جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی برای مودیان مالیاتی مذکور در تمامی ادارات کل امور مالیاتی لغو و به سال 1399 موکول می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان خاطرنشان کرد: در صورتی که اشخاص یاد شده درخواست تشکیل جلسات مزبور را داشته باشند، جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی درخواست کننده برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.