رئیس مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اعلام کرد:


یک دهم درصد کل معاملات الکترونیکی در کرمان

بنا به اعلام رئیس مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت سهم کرمان از تعداد کل معاملات الکترونیکی شکل می‌گیرد یک دهم درصد است، با این حال کرمانی‌ها از سال گذشته نسبت به معاملاتی که در بستر الکترونیک انجام می‌شود، علاقه نشان دادند و کرمان رتبه دوم کشور از نظر رشد تعداد معاملات الکترونیکی داشته است.

به گزارش کرمان‌نو و به گفته کلاهدوزان در سال گذشته رشد معاملات کسب و کارهای الکترونیکی به ۵۶ درصد رسیده و در ۶ ماه اول امسال نسبت به ۶ ماه سال گذشته رشد ۱۲۵ درصدی را داشته و از نظر رشد معاملات در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.
طبق توضیحات رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت ۱.۴ درصد از واحد‌های الکترونیکی دارای اینماد فعال در کرمان قرار دارند که ۲۳ درصد این شرکت‌ها در مالکیت خانم‌ها هستند که این نسبت در قیاس با متوسط کشور بیشتر است.
پراکندگی استانی واحد‌های تجارت الکترونیک دارای اینماد فعال نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از کل واحد‌های دارای اینماد فعال در تهران حضور دارند و در رتبه بعدی استان اصفهان با ۸ درصد شرکت‌های دارای نماد اینماد است.
کلاهدوزان در این جلسه اعلام کرد که بیشتر معاملات کرمان مربوط به حوزه پوشاک و لوازم شخصی با سهم ۸ درصد، ۷ درصد تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و ۶ درصد فناوری اطلاعات است. شایان ذکر است که این آمار صرفا مربوط به شرکت‌های اینماد است و فعالیت‌هایی که در بستر اینستاگرام و تلگرام شکل گرفتند، در این آمار لحاظ نشده است.
رئیس مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در این جلسه تاکید کرد که برای رشد بیشتر معاملات تجارت الکترونیک بایستی تمرکز استان روی ۱۰ الی ۱۵ فعالیت مشخص باشد، چرا که به گفته کلاهدوزان ۷۱ درصد از شرکت‌های تجارت الکترونیک در کرمان در ۲۰۰ رسته فعالیت دارند که این پراکندگی بالا به ضرر استان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111565
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.