فرماندار: ۴۴ مدرسه قلعه گنج بازسازی می‌شود

فرماندار قلعه گنج گفت: اعتبار بازسازی و نوسازی ۴۴ مدرسه خسارت دیده از سیل اخیر به این شهرستان تخصیص یافته است.

فرماندار قلعه گنج گفت: اعتبار بازسازی و نوسازی ۴۴ مدرسه خسارت دیده از سیل اخیر به این شهرستان تخصیص یافته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مهدی شهسواری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات شن ریزی و تسطیح محوطه مدرسه شهید عیسی بازگیر روستای سورگ آباد قلعه گنج افزود: علاوه بر تخصیص اعتبار بازسازی مدارس این شهرستان، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز به منظور تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید وسائل سرماشی و کولر مدارس قلعه گنج ظرف یک هفته آینده قول مساعد داده تا وسایل لازم خریداری و نصب شود.

وی ادامه داد: همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور قول احداث یک باب مدرسه ۹ کلاسه را در شهرستان قلعه گنج داده که عملیات اجرایی آن نیز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

فرماندار قلعه گنج گفت: وزیر آمورش و پرورش طی بازدید از مدارس شهرستان قلعه گنج و مدرسه شهید عیسی بازگیر روستای سورگ آباد تاکید داشت که کلاس درس نباید بخاطر سیل یا مسائل دیگر تعطیل شود و تاکید زیادی بر حضور دانش آموزان در کلاس درس داشت.

وی تصریح کرد: بارندگی های شدید هفته گذشته سبب آب گرفتگی محوطه برخی مدارس از جمله مدرسه شهید بازگیر قلعه گنج شده بود و امکان اینکه دانش آموزان سرکلاس در حضور یابند، وجود نداشت.

وی ادامه داد: لذا وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد به هر نحوی نسبت به برگزاری کلاس های درس اقدام شود که بلافاصله دستورهای لازم در این راستا صادر شد.

شهسواری ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید داشت که فرمانداری با کمک آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نسبت به محوطه سازی این مدرسه اقدام کند که بلافاصله روز بعد با ۶ دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر از بخش خصوصی با هماهنگی اداره کل نوسازی در این زمینه اقدام شد و تاکنون بیش از ۱۵۰ سرویس خاک در حیاط مدرسه شهید عیسی بازگیر روستای سورگ آباد تخلیه شده است.

وی عنوان کرد: یک دستگاه گریدر از بخش خصوصی نیز اجاره شده که در راستای تسطیح سرویس های خاک محوطه اقدام کند و ظرف چند روز آینده بحث ابکوب این محوطه نیز انجام می شود تا دانش آموزان بتوانند از مدرسه و فضای بیرونی آن برای مسائل ورزشی و تفریحی استفاده کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84195
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.