رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان


۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۵ درصد کل منابع سرمایه‌گذاری استان کرمان را محقق می‌کنند

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، طبق برآورده سازمان برنامه و بودجه کشور، در کل استان حدود ۹۱ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری برای تحقق نرخ رشد ۷.۷ درصدی اقتصادی استان نیاز است که ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۵ درصد کل منابع سرمایه‌گذاری استان کرمان را محقق می‌کنند.

جعفر رودری پیش از ظهر امروز ۱۹ آذرماه در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان گفت: ۳۹۶ پروژه پروژه اقتصاد مقاومتی در استان داریم که باید تا پایان سال ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند گفتنی است که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در ابتدای سال حدود ۲۶ درصد بوده است.

او می افزاید: تا پایان آبان ماه سال جاری باید میزان پیشرفت فیزیکی ۳۹۶ پروژه ۵۹ درصد می بود که ۵۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و دو واحد درصد از برنامه ریزی پیش بینی شده عقب هستیم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، پروژه های اقتصادمقاومتی؛ پروژه‌ها با اهمیتی هستند زیرا ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان روی این پروژه ها سرمایه گذاری شده و هدف گذاری این است که در سال جاری بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری روی این ۳۹۶ پروژه انجام شود که تا کنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

او ادامه می دهد: این ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی برای ۱۳۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند که تاکنون ۶۴۰۰ مورد آن محقق شده است.

به اعتقاد رودری، این پروژه ها مولد هستند و به لحاظ اشتغال زایی این پروژه ها اشتغال پایدار در استان ایجاد می‌کنند.

رودکی اظهار کرد: طبق برآورده سازمان برنامه و بودجه کشور، در کل استان حدود ۹۱ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه گذاری برای تحقق نرخ رشد ۷.۷ درصدی استان نیاز است که ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۵ درصد کل منابع سرمایه گذاری استان کرمان را محقق می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان می گوید: ۹۵ درصد حجم سرمایه‌گذاری در ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بخش خصوصی و ۵ درصد توسط بخش دولتی انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99263
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.