شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ تولیدکنندگان را نخرید


مردم انجماد خانگی مرغ داشته باشند

به گزارش کرمان نو، روزانه بیش از ۲۰۰ تن مرغ به بازار استان تزریق می‌شود و قیمت مرغ به ۱۰ هزارتومان زیر قیمت مصوب رسیده است. این آماری است که توسط معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار وکارگروه تنظیم نان و آرد ارائه می‌شود و درخواست می‌شود تا جلوی ورود مرغ از استان‌های دیگر به کرمان گرفته شود.

درحالی که قرار بود مرغ مازاد استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام در استان از تولیدکنندگان خریداری شود بنا به اعلام مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرغ مازاد از تولیدکنندگان خریداری نمی‌شود.

سید حسن مهدی در این رابطه می‌گوید: شرکت پشتیبانی امور دام فقط اقدام به خرید مرغ آرین می‌کند که تولید این مرغ در استان کمتر از ۵ درصد است و عملا هیچ مرغ مازادی از تولیدکنندگان خریداری نشده و تولید مرغ با ضرر مواجه شده است.

درخواست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری از ورود مرغ از استان‌های دیگر به استان است که به گفته حسین مهرابی،  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری این کار قانونی نیست .

مهرابی در این باره می‌گوید: هیچکدام از استان‌ها حتی شورای تامین اجازه ندارد مبادله کالا بین استان‌ها را محدود کنند. پیشنهاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اما خرید مرغ توسط مردم و انجماد خانگی است. حسینی‌نژاد در این جلسه پیشنهاد می‌کند تا تبلیغاتی برای خرید بیشتر مرغ توسط مردم و انجماد خانگی صورت گیرد تا تولیدکنندگان از ضرر خارج شوند و مازاد تولید جبران شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.