۶۰درصد پروژه های عمرانی استان نمره قبولی نمی‌گیرند

غلام‌حسین زیوری مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمان در نشست شورای فنی بم اعلام کرد: ۶۰ درصد پروژه های ما در ردیف ضعیف و متوسط قرار دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: در این شورا تک تک پروژه های هر دستگاه معرفی شده و به نوعی کم و کاستی های آن ها مشخص و معین می گردد و در جهت رفع آن ها گام های مثبتی برداشته خواهد شد.

زیوری تصریح کرد: برای ساماندهی در این بخش در مدیریت منابع باید برای هر پروژه مشاور صاحب صلاحیت انتخاب کنیم تا صرفه اقتصادی داشته باشد و نسبت به انتخاب پیمانکار دقت لازم و کافی داشته باشیم.

وی اضافه کرد ۶۰ درصد پروژه های ما در ردیف ضعیف و متوسط قرار دارند و به این معناست که یا طرح مناسب نبوده یا پیمانکار ضعیف یا ما به بعنوان دستگاه های نظارتی به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم.

مدیرکل دفتر فنی بیان کرد: هر کدام از این سه رکن طرح ،اجرا و نظارت اشکال داشته باشد پروژه ناقص و معیوب است که علی رغم محدودیت ها و مشکلاتی که در جهت تامین اعتبار داریم همین اعتبار محدود را هم به هدر داده ایم.

زیوری توضیح داد: باید در امور عمرانی وسواس داشته باشیم زیرا یک پروژه عمرانی سال های سال باید ارائه خدمت کند و اگر ضعیف عمل کنیم  پروژه عمر کمی خواهد داشت و این نابودی منابع است.

وی تاکید کرد: فرمانداری ها نماینده عالی دولت در شهرستان ها هستند و تمام ادارات وظیفه ذاتی را دارند که به عنوان ارکان دولت و در ورای آن به عنوان نمایندگان حکومت با هم اندیشی و هم افزایی همکاری داشته باشند  زیرا واحدهای شهرستانی می توانند با فاصله کمتر، فرصت بیشتر و توزیع پروژه ها به صورت شهرستانی در بین خودشان ان ها را مدیریت و نظارت کنند.

مدیرکل دفترفنی در پایان گفت: مسوولان هر کاری انجام می دهند وظیفه ذاتی شان است و نباید منت بر کسی بگذاریم و اگر کسی فکر می کند نمی تواند از عهده کارش برآید آن را به کسی بسپارد که در توانش است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42015
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.