۸۰درصد نیاز مرغ جنوب کرمان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: ۸۰ درصد نیاز مرغ و تخم مرغ این منطقه از دیگر استان های کشور تامین می‌شود.

به گزارش کرمان نو، سعید برخوری با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: سالانه افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۲ هزار تن تخم مرغ در منطقه جنوب کرمان تولید می شود ولی جوابگوی نیاز این منطقه نیست.

وی بر لزوم توسعه صنعت طیور در جنوب کرمان تاکید کرد و از تخصیص مجوز پرورش ۲۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی جدید طی سال گذشته در این منطقه خبر داد.

برخوری با بیان اینکه جنوب کرمان از پتانسیل بسیار مناسبی در زمینه پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار برخوردار است، گفت: با توجه به نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس به گوشت مرغ کشتار روز، زمینه صادرات گوشت مرغ به سایر کشورها و استان های همجوار (هرمزگان و سیستان و بلوچستان) امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از رایزنی با بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: راه اندازی زنجیره های تولید و تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه صنعت طیور منطقه جنوب کرمان به صورت ویژه در دستور کار است.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و وزارت جهادکشاورزی محدودیتی جهت صدور مجوز و سرمایه گذاری در زمینه پرورش طیور در این منطقه وجود ندارد.

برخوری ادامه داد: کشاورزان و متقاضیان جهت سرمایه گذاری در این بخش به مدیریت های جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69783
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.