مدیرکل فرودگاه‌های استان:


دلیل جابه‌جایی 60اصله درخت در فرودگاه‌کرمان

به گفته مدیر کل فرودگاه‌های استان 60 اصله درخت به دلیل کمبود فضا مانند سرویس بهداشتی به جایی دیگر منتقل شدند که در این میان بعضی از آن‌ها خشک شدند که عمدی نبود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه کرمان افزود: کار اجرایی این باند ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این باند برای نشست و برخاست بزرگ ترین هواپیماها (پهن‌پیکر) طراحی شده که با احداث باند جدید ظرفیت فرودگاه کرمان افزایش خواهد یافت و تا ۵۰ سال آینده ظرفیت استفاده از این باند وجود دارد.
علی قاسم‌زاده امروز 12 مردادماه در جمع خبرنگاران درباره ساعات پروازهای فرودگاه کرمان اظهار کرد: ساعت پروازها را شرکت های هواپیمایی مشخص می کنند و پروازهای کرمان جزء بهترین ساعات هستند که مسافری که بخواهد به عنوان مثال در تهران کاری را دنبال کند، می تواند کارهای خود را انجام داده و با پرواز آخر شب به کرمان برگردد که بهترین زمان است.
وی درباره لغو قرارداد احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان افزود: چند سال قبل قراردادی بین شرکت فرودگاه های کشور و هواپیمایی ماهان به منظور ساخت ترمینال به صورت “بی ال تی” منعقد شد که ترمینال احداث و به مالک تحویل داده شود اما این قرارداد به مرحله اجرا نرسید. این قرارداد در تهران بود و کرمان در انعقاد و ابطال قرارداد نقشی نداشته است.
قاسم‌زاده در ادامه با بیان اینکه برای توسعه سالن فرودگاه مجبور به جابه جایی درختان این محدوده شدیم، تصریح کرد: 400 اصله درخت در سایت هوایی(کمک ناوبری) دربند در حوزه شهرستان راور کاشته و اقداماتی دیگری در کرمان انجام داده ایم که این کمک به توسعه فضای سبز و محیط زیست است.
وی بیان کرد: مشکلات زیادی در زمینه کمبود جا در سالن، کمبود فضای سرویس های بهداشتی و … داشتیم که برای توسعه این فضاها درختان را جابه جا کریم و در این بین چند درخت خشک شده اما این کار عمدی نبوده است.
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در ادامه درباره ساخت باند دوم فرودگاه کرمان بیان کرد: برای تعمیر باند فعلی فرودگاه کرمان باید به مدت یک سال همه پروازها به فرودگاه رفسنجان منتقل می شد که این کار را انجام ندادیم.
وی با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه کرمان افزود: کار اجرایی این باند ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این باند برای نشست و برخاست بزرگ ترین هواپیماها (پهن‌پیکر) طراحی شده که با احداث باند جدید ظرفیت فرودگاه کرمان افزایش خواهد یافت و تا ۵۰ سال آینده ظرفیت استفاده از این باند وجود دارد.
وی بیان کرد: طول باند جدید فرودگاه کرمان 3 هزار و 860 متر و عرض آن 60 متر است و قرار است آبان ماه امسال بهره برداری شود اما مشکل تامین قیر و افزایش قیمت در کشور وجود دارد که این مسئله بر برنامه زمان بندی آسفالت تاثیر گذاشته و کار را با تاخیر مواجه کرده است.
قاسم‌زاده درباره اعتبار این پروژه اظهار کرد: 87 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز احداث باند جدید فرودگاه است که تاکنون تامین شده و هیچ کدام از پیمانکارانی که در فرودگاه کار می کنند، مطالبه ای ندارند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان درباره آب‌های زیرسطحی و فرونشست زمین گفت: برای احداث باند جدید فرودگاه، کل منطقه رصد شده و کل طول باند در محور و با فاصله 100 متری از هر طرف اسکن لیزری صورت گرفته و هیچگونه فرونشست و شکستی وجود نداشته است.
وی افزود: همچنین 24 حلقه چاه با عمق 20 متری حفر و آزمایش های مختلفی انجام شد و هیچ گزارشی مبنی بر فرونشست زمین در فرودگاه کرمان وجود نداشته است.
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان درباره برقراری پرواز «کرمان – استانبول» گفت: مقدمات کار در حال انجام است و مذاکراتی شده و باید شرکت هواپیمایی مطالعات را انجام دهد و با نهایی شدن کار، باید دفتر هواپیمایی در کرمان ایجاد شود و در مجموع برقراری پرواز خارجی نیاز به مقدماتی دارد که حدود 5 ماه طول خواهد کشید.
وی افزود: سال گذشته 850 هزار و 438 نفر با 6 هزار و 723 پرواز و میزان 5 میلیون و 836 هزار و 49 کیلوگرم بار و مرسولات پستی از فرودگاه کرمان جابه جا شده است.
قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در جابه جایی مسافر، فرودگاه بین المللی کرمان جایگاه نهم را در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: 5 فرودگاه فعال در استان کرمان داریم و ترمینال جدید فرودگاه کرمان در دست مطالعه است و در صورت قطعی شدنِ اجرای طرح، در دو فاز احداث خواهد شد.
به گزارش ایسنا، خبرنگاران حاضر در این نشست از روند احداث باند دوم فرودگاه کرمان و طرح های توسعه ای در دست اقدام بازدید کردند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31507
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.