مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خبر داد:


افتتاح بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افتتاح پروژه گازرسانی به 7 شهر و 134 روستا همزمان با هفته دولت خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: پروژه نام برده در حوزه گازرسانی بزرگترین پروژه در صنعت گاز کشور است و گفتنی است در حال حاضر گازرسانی در استان کرمان با رشدی برابر 6 درصد در حال انجام می باشد و این در صورتی است که رشد گازرسانی در کشور برابر 2 درصد می باشد.

منوچهر فلاح گفت: استان کرمان دارای 84 شهر است که در حال حاضر 76 شهر آن گازدار هستند و گفتنی است 25 شهر آن در چهار ساله اخیر، با رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته گازدار گردیده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: با اقدامات ویژه جهادی در بازه چهارساله 97 تا 1400 پوشش شهری با دستیابی به عدد 98 درصد به میانگین کشوری دست یافت.

به گفته فلاح با تمرکز بر مناطق محروم استان به خصوص شهر های جنوبی، در حال حاضر 6 شهر در دست اجرا و 2 شهر در دست طراحی هستند.

با اجرای این پروژه‌های گازرسانی و فراهم آوردن شرایط جهت بهره مندی خانوارهای کرمانی، تاکنون 144 هزار خانوار، از دریافت سالیانه قریب به 7 میلیون کپسول LPG بی نیاز گردیده اند.

او افزود: در سال 1400 به ازای هر روز 125 ظرفیت پذیرش اشتراک جدید در استان ایجاد شده و اکنون تعداد 742 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی در استان برخوردارند که از این تعداد، بیش از 44 هزار مشترک در طول دولت سیزدهم به جمع مشترکین شرکت گاز استان پیوسته‌اند.

کارنامه شرکت گاز استان کرمان در سال 1400

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در یکسال گذشته به ازای هر روز کاری 750 متر مکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده و از کل 1194 صنعت گازدار استان کرمان، 472 صنعت جزء و عمده (40%) تنها ظرف مدت چهار سال اخیر به شبکه سراسری گاز متصل گردیده اند.

فلاح افزود: میزان سرمایه‌گذاری روزانه در راستای عملیات اجرایی گازرسانی در سطح استان، برابر با 27 میلیارد ریال می باشد.

او با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت استفاده از گاز طبیعی به لحاظ محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: شرکت گاز استان کرمان توانسته است در سال گذشته، میزان سوخت مایع صرفه جویی شده را در هر فصل 6 میلیون لیتر کاهش داده و بطور کل در مدت یکسال 24 میلیون لیتر در استفاده از سوخت مایع صرفه جویی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در یکسال گذشته و در طول دولت سیزدهم قریب به 1500 کیلومتر خطوط لوله اجرا شده، این یعنی در هر هفته حدود 30 کیلومتر لوله گذاری توسط شرکت گاز اجرا گردیده است.

قابل ذکر است که از 24 هزار کیلومتر خط لوله موجود در استان کرمان قریب به 8100 کیلومتر آن تنها ظرف مدت چهار سال اخیر احداث گردیده است.

فلاح در پایان این گزارش با بیان اینکه در حال حاضر توزیع مصرف گاز در استان کرمان برابر با 18 درصد مصرف در بخش خانگی و تجاری، 35 درصد در بخش صنایع عمده و 47 درصد شامل نیروگاه‌ها می باشد، گفت: افتتاح پروژه گازرسانی به 7 شهر و ۱۷۴ روستا در استان کرمان یکی از مهمترین افتتاحیه‌های ما در طول دوره کاری است و امیدواریم در آینده بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته گام های موثری در راه خدمت به مردم شریف استان کرمان برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95961
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.