مصرف برق زیاد چاه‌های کشاورزی، شامل یارانه انرژی نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان گفت: هزینه برق مصرفی بیش از قدرت مجاز در پروانه بهره برداری چاههای کشاورزی شامل یارانه انرژی نشده و با قیمت تامین برق محاسبه می شود.

به گزارش کرمان نو، محمد سلیمانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان با اشاره به هدفمند نمودن تعرفه های برق در راستای مدیریت مصرف از بهمن ماه سال جاری گفت: آیین نامه جدید تعرفه برق مشترکان براساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به تصویب هیأت وزیران رسیده و هدفش اصلاح الگوی مصرف پرمصرف هاست، در فرمول جدید مشترکان خوش مصرف و کم مصرف خانگی مشمول افزایش تعرفه برق نخواهند شد.

او افزود: هدف این مصوبه توزیع عادلانه یارانه انرژی برق برای ارائه برق پایدار و مطمئن به کلیه مشترکین است و امید می‌رود که تمام همشهریان گرامی با اهتمام و مدیریت این موضوع مصرف خود را در سقف الگو رعایت کنند. در حال حاضر ۳۰ درصد مشترکین خانگی بیش از الگوی مصرف ، مصرف برق دارند.

سلیمانی در خصوص تعرفه مشترکین برق چاههای کشاورزی گفت: این مشترکین اگر بیش از قدرت قراردادی مندرج در پروانه بهره برداری خود از انرژی برق استفاده کنند به میزان تجاوز از قدرتی که دارند مشمول نرخ تامین برق به ازای هر کیلووات ساعت حدود ۳۰۷۵ ریال می‌شوند. ضمن اینکه به این دسته از مشترکین از طریق پیامک اطلاع رسانی‌ و اخطار لازم انجام و ارسال شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.