استاندار کرمان: گشت‌های نوروزی بازار سامانه آنلاین داشته باشد

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای کنترل قیمت‌ها در بازار و نیز تامین مایحتاج موردنیاز مردم در ایام شب عید گفت: گشت های نوروزی بازار باید سامانه آنلاین داشته باشد و به استانداری متصل شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند روز یکشنبه در آخرین نشست تنظیم بازار استان کرمان در سال ۱۴۰۰ افزود: برطرف کردن خلاءهای بازار مورد تاکید ماست و کمیته قیمت‌ها نیز به صورت روزانه فعال باشد و بویژه در اقلام مهمتر مانند میوه رصد ها به صورت کامل و مستمر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قانون ارز ۴۲۰۰ تومانی و با تاکید بر اینکه این قانون تاثیراتی بر بازار می گذارد اظهارداشت: ضروری ترین کار این است که همه دستگاه ها، متولیان حوزه تنظیم بازار از وفور کالاهای اساسی در استان اطمینان کامل داشته باشند.

زینی وند گفت: دولت با تقویت یارانه و ارائه کارت‌، حمایت ها را در سطح وسیع انجام می دهد اما استان هم باید آمادگی لازم را داشته باشد.

تعطیلات، اوج نظارت بر بازار

وی اظهارداشت: زمان تعطیلات اوج کار نظارت بر بازار است و هیچگاه نباید بازار کرمان رها یا احساس رهاشدگی شود، لذا فرمانداران کنترل بازار را جدی بگیرند.

استاندار کرمان گفت: بحث تنظیم و نظارت بر بازار جدی گرفته شود، احتمالا با برداشتن محدودیت های تردد نوروزی و مسافرپذیر بودن استان کرمان به واسطه حضور گلزار مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نباید شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت در گوشه هایی از بازار باشیم.

وی تصریح کرد: به قیمت گذاری طی ایام نوروزی توجه شود که این امر نظارت همگانی را می طلبد لذا در ایام تعطیلات هیچ گوشه ای از بازار کرمان نباید از دید ناظران مغفول بماند، ضمن آنکه گزارش های بازار نیز به صورت مرتب ارائه شود.

زینی وند اضافه کرد: قیمت میوه شب عید را به کمیته‌ای ۶ نفره با حضور نماینده سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده واگذار می کنیم؛ این کمیته روزانه می تواند روی قیمت گذاری نظر بدهد و اختیار تغییر پنج تا ۱۵ درصدی قیمت را نیز دارد.

استاندار کرمان گفت: در حوزه میوه حتما مصوبات اجرا و ذخیره سازی انجام شود و از روز چهارشنبه هفته جاری غرفه ها باید آغاز به توزیع کنند.

وی یادآور شد: فرمانداران نظارت کنند که انبارها تکمیل شود زیرا فرصتی برای تامین میوه شب عید نداریم؛ توزیع میوه شب عید به صورت شبکه ای در استان انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86358
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.