در نشست خبری


یک درصد برق استان از انرژی خورشیدی تامین می‌شود

حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از تامین برق را حدود یک درصد اعلام کرد.

به گزارش کرمان‌نو، حبیبی در نشست خبری خود میزان کل تولید برق از طریق نیروگاه‌ها در استان را ۴هزار و ۲۰۰مگاوات و تامین برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر را ۱۰۰ مگاوات اعلام کرد و کل مصرف برق در استان را ۳هزار و ۳۰۰ مگاوات اعلام کرد.
به گفته او سهم مصرف برق در صنایع ۴۵ درصد و در کشاورزی حدود ۲۳ درصد است.
محمد سلیمانی، مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز در این نشست خبری از ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح پروژه در ایام الله دهه فجر خبر داد.
به گفته او ۱۷ هزار مشترک جدید به برق شمال اضافه شده و ۸۷۳ سامانه توزیع خورشید با ۲۰ مگاوات برق در حال بهره‌برداری است و یک جهش بزرگ در بخش تجدیدپذیر ها رخ خواهد داد.

سرقت سیم مسی نسبت به سال قبل بیش از ۲.۵ برابر شده

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در نشست خبری خود در خصوص ساعات بالای خاموشی بعد از سرقت سیم‌های برق و خرابی وسایل برقی منازل، گفت: میزان سرقت سیم مسی رشد بیش از ۲.۵ برابری داشته اما مفهوم این نیست که کابل خودنگهدار آلومینیومی بگذاریم دیگر سرقت نمی‌شود چرا که در این خصوص هم سرقت‌های داشتیم.
محمد سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر حذف نشدن سرقت برق بعد از مستقر کردن کابل خود نگهدارهنده، گفت: وعده می‌دهیم امسال از مرز ۴۵ درصد سیم مسی عبور و به کابل خودنگهدار برسیم.
به گفته سلیمانی علت اصلی سرقت‌ها شمار بالای کارگاه‌هایی ضایعاتی است ، به طوریکه در تهران کارگاه‌هایی ضایعاتی زیر ۴۰۰ مورد است ولی در کرمان بیش از ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101377
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.