رئیس کل دادگستری استان کرمان:


به مردم اعتماد کنید و حل مسائل را به مردم واگذار کنید

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: به مردم اعتماد کنید و اعتماد کنیم و مسائلی که مردم می توانند حل کنند، به مردم واگذار کنید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۹ بهمن ماه در ششمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق و جنوب استان کرمان اظهار کرد: اتکاء نظام جمهوری اسلامی به مردم است و این انقلاب و این نظام به پشتوانه مردم این راه پر پیچ و خم و طولانی طی کرده است و مردم هزینه‌های سنگین در حراست و حفاظت با جان و مالشان و اهداء بهترین جوانانشان پرداخت و این انقلاب را حفظ کرده‌اند و در آینده نیز حفظ خواهند کرد.

او، با اشاره به هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در طول ۴۴ سال علیه ملت ایران بیان کرد: مردم با ایستادگی این توطئه‌ها را خنثی کردند. برای حفظ نظام هزینه دادند، جوان دادند، خون دادند، مشکلات اقتصادی را تحمل می کنند و دست از این نظام برنداشتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: خواهید دید در روز ۲۲ بهمن مردم مشت محکمی به دهان دشمنان خواهند زد و مردم همیشه ثابت کرده اند که در این برهه‌ها به صحنه آمده و دین خود را به نظام ادا می‌کنند.

او از نقش علما و سران طوایف سخن به میان آورد و خطاب به سران طوایف گفت: از نفوذ کلام و جایگاه اجتماعی خود برای حفظ وحدت و اتحاد و نگهداشتن مردم در صحنه استفاده کنید و مسئولیت سران طوایف بسیار سنگین است.

حمیدی نظام جمهوری اسلامی را یک نظام مردم سالار دانست و عنوان کرد: در سند تحول قضایی نقش مردم پررنگ دیده شده است و قوه قضایئه باید از ظرفیت مردم، علماء و سران طوایف استفاده کند.

او، به ظرفیت صلح و سازش اشاره کرد و افزود: پرونده های بسیار پیچیده و مشکلات سنگین را از دوش قوه قضائیه برداشته‌اند و باید از این ظرفیت بیشتر بهره ببرید.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تاکید کرد: به مردم اعتماد کنید و اعتماد کنیم و مسائلی که مردم می توانند حل کنند، به مردم واگذار کنید.

او تاکید کرد: سعی کنید با رعایت عدالت پرونده‌های قتل، منتهی به صلح و سازش بشود و اجرای حکم قصاص به حداقل برسد و همچنین حل اختلاف‌های خانوادگی یک تکلیف اجتماعی است.

حمیدی با بیان این مطلب که نقش مردم در سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه‌های جرم و آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است، اظهار کرد: برخی از آمار و جرائم و آسیب های اجتماعی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101373
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.